Tarkvaragigant Microsoft üllatas analüütikuid 11% käibekasvuga, kuid kasum jäi marketingikulude kasvu tõttu ootustele veidi alla.
The New York Times kirjutab, et tarkvaragigant pidi marketingikulusid suurendama, tagamaks müügikasv olukorras, kus ettevõtted ei taha infotehnoloogiale eriti kulutada.
Juuniga lõppenud neljandas kvartalis suurenes Microsofti <GR#US.MSFT> puhaskasum 26% 1,92 mld dollarini (26,7 mld krooni) ehk 18 sendini aktsia kohta. Mullu samal ajal teenis ettevõte 1,53 mld dollarit (21,3 mld krooni) ehk 14 senti aktsia kohta.
Viimases kvartalis vähendasid Microsofti puhaskasumit kohtuväliste kokkulepete kulud ? kokku 796 miljonit dollarit ehk 5 senti aktsia kohta.
Kui erakorralised kulud maha arvata teenis Microsoft 23 senti aktsia kohta. Analüütikud ootasid, et ettevõte teenib 24 senti aktsia kohta.
Microsofti käive kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 11% 8,07 mld dollarini (112,4 mld krooni). Analüütikud ootasid käibeks 7,88 mld dollarit (109,8 mld krooni).
Microsofti käimeasoleva kvartali ning kogu järgmise aasta juuniga lõppeva majandusaasta prognoosid olid aga analüütikute loodetust veidi paremad. ?Me usume, et majandusaasta saab olema varem prognoositust veidi parem,? kinnitas Microsofti finantsjuht John Connors.
Viimastel kuudel on investorid avaldanud Microsoftile survet, et ettevõte kasutaks oma märkimisväärset vaba raha hulka kas aktsia hinda kergitavaks agressiivseks aktsiate tagasiostuks või dividendide maksmiseks. Viimase kvartali lõpus oli tarkvaragigandil 94 miljardit dollarit sularaha. Jaanuaris teatas Microsoft oma esimese dividendi maksmise kavast ? 8 senti aktsia kohta maksab ettevõttele vaid 900 miljonit dollarit aastas.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.