• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 28.10.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lapsed on aus, kuid julm publik

Kuigi firmapidusid korraldades on ettevõtetel erinevaid ideid ja traditsioone, üritatakse pea igas firmas võimaluste piires korraldada ka lastele väike peokene. Lastele pidu korraldades on väga tähtis läbi mõelda peo korraldamise põhjused ja endale aru anda, kui vanadele lastele pidu mõeldud on.
Eksperimentaalse Liikumise Keskus, mis korraldab lastele tsirkuselaagreid juht ja ühtlasi ka tsirkusetreener Heidi Arge sõnul on täielik läbikukkumine, kui pidu väikestele lastele kestab tunde ja tunde. Veel hullem, kui neid sunnitakse terve pika tunni kohapeal istuma. Lapsed muutuvad kärsituks ja hoolimata väga hoolikalt ette valmistatud programmist ei huvitu nad sellest ning hakkavad seda segama.
Teine äärmus on see, kui kohale on kutsutud juba koolilapsed ja kuna arvatakse täpselt teadvat, mida nad ootavad, pakutakse neile noortepidu, mis ei ole siiski eakohane, või hullemgi veel ? kui alahinnatakse neid. See pidu on läbikukkunud.
Peo läbikukkumise põhjuseks võib olla ka vale ruumivalik. Ruum peaks olema õhutatud ja piisavalt suur.
Väiksemate laste puhul peab silmas pidama, et lastel ei oleks pääsu metallist keerdtrepile või aknalauale, sest peotuju on rikutud, kui kõrval istub lõhkise kulmuga südantlõhestavalt nuttev lapsuke teda meeleheitlikult rahustada püüdva ema süles.
Kui pidu on mõeldud lastele ja vanematele, võiks lastevanematel olla võimalus lastest eraldi olemiseks. Õhtujuhile tuleks viimased juhised ja soovid anda enne peo algust, et keset pidu ei peaks teda segama ja näpunäiteid jagama.
Lapsi tüütab ka üleorganiseerimine, kui õhtujuht sähmib ühest ruumi otsast teise, jagades käsklusi ja tühistades neid. Peab arvestama sellega, et pea iga laps soovib anda peosse oma panust, seepärast tuleks neile pakkuda võimalust esineda, võistelda või kaasa rääkida. Samuti ei tohiks unustada auhinda, mis motiveerib teda osalema läbiviidavates mängudes. Kindlasti on iga laps õnnelik, kui lahkub peolt õhupalli või muu meenega.
?Peamine on, et lapsi ei alahinnata,? nentis Arge.
Üritusturundusfirma Valge Maja juhi Kalle Kõivu sõnul on laste taltsutamiseks vaja professionaali, kuna laste ohjamine on tunduvalt keerulisem ja tagatipuks ütlevad nad oma arvamuse ka otse välja. Professionaalse õhtujuhi saab lastepeole 2000?5000 krooni eest, millele aga lisanduvad veel üüriraha, kingitused jne. Meil aga ei raatsita seda raha välja käia ning üritatakse lastepidude pealt võimalikult palju kokku hoida, nentis Kõiv.
Kuus aastat Fredi kaubamärgi ja lastesaate egiidi all lasteprogramme organiseerinud Pinocchio Productioni juhi Riina Paavo sõnul on enimlevinud firmapeod näiteks sünnipäevad, suvepäevad või jõulud. Kui ürituse korraldaja on aga kaubanduskeskus, siis on tavaliselt tegemist reklaamüritusega. Pinocchio Production korraldab peamiselt show-programme, kus lapsed haaratakse programmi kaasa. Programm koosneb võistlustest ja mängudest, millest kõik kohale tulnud lapsed saavad osa võtta. Loomulikult kuuluvad sellise ürituse juurde auhinnad. Niisuguseid programme peavad juhtima laste tuttavad kangelased. Korraliku programmi puhul peaks rääkima kindlasti ka päevajuhist, kes on pikema programmi puhul sama oluline kui täiskasvanute pidudel.
Show-programmi puhul on päevajuhil oluline ülesanne, ta peab olema usutav, atraktiivne ja usaldatav, muidu ta lastega kontakti ei saavuta ja lapsi kaasa ei haara. Lastele saab teha erineva pikkusega programme ja kogemustega programmitootjad peavad suutma teha huvitava kava, mis vastab kõikidele tellija tingimustele. Radiolinja Eesti suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse sõnul on pereürituste korraldamisel suurimaks ohuks see, et unustatakse üritust laste silme läbi vaadata. Pidu korraldades tasub mõelda, kui kaua jõuavad lapsed üritusest täit rõõmu tunda ? on selleks ajaks paar aktiivselt sisustatud tundi või lohisev laadapäev. Kas piisab väravas õhupallide jagamisest või peaks lastele jaguma tegevust terve peo ajal koos täiskasvanute meelelahutusega. Kas lastevanematel on võimalus jätta lapsed turvaliselt mingi atraktsiooni või mängu juurde, ilma et nad peaksid tundma hirmu õnnetuse või lihtsalt laste ?ärajalutamise? ees.
Juba mitmendat aastat korraldavad mobiilioperaatorid omavahelise sportliku sõpruskohtumise koos lastega.
Tegemist on paaritunnise sportlik-meelelahutusliku mänguga, milles löövad kaasa kõigi mobiilioperaatorite töötajad.
Möödunud kevadel, kui mobiilioperaatorid mängisid teleekraanilt tuttavat võistlusmängu TI:GER, olid eraldi atraktsioonid ka lastele. Lapsi aitas juhendada, neil ka samal ajal silma peal hoides, paar mängu kohtunikku. Loomulikult kuulusid ürituse juurde ka limonaad ja jäätis.
Lisaks on Radiolinja korraldanud kooli aasta alguse puhul Perepäeva, kuhu lisaks klientidele olid palutud ka nende lapsed. Üritus toimus lõbustuspargis ning seni, kuni isad-emad tutvusid uute telefonimudelite või teenustega võisid lapsed end nõrkemiseni karusellil keerutada või häält kähedaks kiljudes ameerika mägedel sõita. Lisaks tavapärasele tivoli meeleolule sisustasid laste aega teistelgi üritustele tuttavaks saanud Pipid-klounid-õhupalli väänajad.
Autor: Tiina Kass

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele