• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 14.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uhiuus epoksiidrada toob soodsama kaskokindlustuse

Täna avatakse Tartus Raadi lennuväljal Eesti esimene aastaringseks kasutamiseks mõeldud libedasõidurada, mille valmimise eestvedajaks on paaripäevaste ohutu sõidu koolitusega tegelev OÜ Autosõit. Et koolituse näol pole tegemist teps mitte kahepäevase lõbusõidu, vaid tõepoolest tõsise tööga, kinnitab tõik, et mitmed suuremad kindlustusfirmad on tunnistanud ohutu sõidu kursuse lõpetanud märksa ohutumateks liiklejateks ning teevad neile kaskokindlustust sõlmides hinnasoodustust. Hinnasoodustusega on kaasa läinud Salva, Ergoja If kindlustus, sõlmimisel on leping ka Nordea kindlustusega. Allahindluse protsent kõigub sõltuvalt firmast 7-20 vahel, mõned kindlustusfirmad alandavad omavastustuse määra kuni poole võrra.
Olulisem on kõige juures aga siiski see, et selline rada on lõpuks Eestis olemas. Juba pikemat aega on lubade taotlejatel kohustus läbida enne pärislubade saamist libedasõidukoolitus, selleks ette nähtud rada aga ei olnud. Sisuliselt oli selleks ainus võimalus sõita talveõhtul mõne kaubanduskeskuse parklas ja loota, et lumi on lõpuni koristamata. ?Ausalt öeldes jäi ka mulle segaseks, kuidas oli võimalik Eestis seadust järgides juhilube üldse välja anda aga vähemalt nüüd on see rada olemas,? lausus OÜ Autosõit instruktor ja üks eestvedajatest Indrek Madar.
Riik kogu ettevõtmist toetanud ei ole, ehkki esmapilgul tundub, et see oleks üsna iseenesestmõistetav. Kogu investeering epoksiidkattega raja paigaldamiseks ja kastmissüsteemide väljaehitamiseks põhineb erakapitalil. ?Ei tahaks konkreetsetest summadest rääkida aga tegemist ei ole mõnesaja tuhandese investeeringu vaid märksa suurema summaga,? lausus Madar.
Peamine sihtrühm rajale on algajad juhid, kes taotlevad juhilube, rada hakatakse välja rentima ka erinevatele autokoolidele. Teine sihtrühm on ohutu sõidu koolituse õppurid, kolmas alarmsõidukite juhid. Eraviisiliselt rajale harjutama niisama kedagi ei lubata. ?Laseme rajale vaid meie autodega ja seda eeskätt põhjusel, et neil puuduvad naastrehvid. Naastud lõhuvad aga raja koheselt ja kui me laseksime sinna peale kelle iganes, ei suudaks me enam olukorda kontrolli all hoida,? selgitas Madar, kes kinnitab, et libedasõidukoolituse saamise osas on võimalikud kõikvõimalikud variandid. ?Baaskursus on kahepäevane, maksab koos majutuse ja toitlusega 3800 krooni. Võime teha ka lühemaid või pikemaid, täpselt nii nagu kliendid soovivad.?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele