• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 26.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ees on huvitavad ajad

Eesti astub järgmisel aastal Euroopa Liitu. See ei jäta mõjutamata ka logistikasektorit. Edumeelsemad firmad on juba asunud uurima, mida liitumine ühisturuga kaasa toob. Sellest saab lugeda ka käesolevast Logistikast.
Ehkki ei olnud ise euroliidu pooldajate leeris, usun, et praegu pole enam mõtet kurta, kui raskeks meil läheb. Pigem haarata härjal sarvist ja olla 1. mail maksimaalselt valmis uutes tingimustes tegutsema. Saatusliku vea võivad teha firmad, kes mõtlevad, et ootavad 1. mai ära ja hakkavad alles siis oma tegevuses korrektuure tegema. Siis võib reageerimiseks juba liiga hilja olla.
Igatahes on logistikaturul oodata põnevaid aegu. Kindlasti ka suhteliselt keerulisi, sest eks pea siinsed ettevõtjad hakkama võitlema uute konkurentidega Euroopast ning muretsema enda positsiooni säilitamise pärast.
Oluline on muretseda ka kliendisuhete pärast. Kui suured Euroopa logistikakontsernid kohalikule turule trügima hakkavad ja dumpinghindadega omale osa koogist saada soovivad, liigub ilmselt osa hinnatundlikke kliente meie teenusepakkujate juurest minema. Siin on mõttekoht, kuidas käituda, et kliendid seda ei teeks. Miks mitte müüa argumendiga, et kohalikud ettevõtted teavad siinset töökultuuri ja seniste klientide firmade tegevusi. Ehk üleminek uue teenusepakkuja juurde võib tegevuses tõrkeid põhjustada, mistõttu saab aga häiritud firma põhitöö. Lisaks on siinseil firmadel oma suuruse või pigem väiksuse tõttu lihtsam juurutada uusi tehnoloogiaid klientide hoidmiseks. Kes võtab kauba kiiremaks käsitlemiseks kasutusele ribakoodi, kes toob töösse skanneri. Ka klientidelt firma töö kohta tagasiside ja hinnangu küsimine aitab koostööpartneritevahelisi suhteid tugevdada.
Lisaks tööjõu ja firmade liikumisele tuleb siia Euroopast arvatavasti ka oskusteavet. See on aga turule positiivne ning kiirendab sektori arengut.
Lisaks laienevad siinsetele õppuritele võimalused euroliidus laiemalt ja vabamalt ülikooli valida, kus oma tarkus omandada. Ka siin peaksid kohalikud firmad mõtlema, kuidas meie majanduskeskkonda õppureile nii atraktiivseks muuta, et välismaa ülikoolist tahetaks siia tagasi tulla. Vastasel juhul kaotame väärtusliku inimressursi ja logistikasektori areng hääbub.
Seega hakkavad ettenägelikud juba täna end liitumiseks ette valmistama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele