• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 10.12.03, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahandusministeerium: tax-free kadumine ei vähenda mereturistide arvu

Maksuvaba kaubanduse kadumine ei vähenda mereturistide arvu, kuna liitumisel ELga võivad turistid kaasa võtta senisest rohkem alkoholi ja tubakatooteid.
Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium palus Rahandusministeeriumilt hinnangut, kas tax-free kaubanduse kadumine laevadelt on piisavaks põhjuseks meie reisilaevandusele riigiabi maksmiseks. Rahandusministeeriumi hinnangul ei vähenda laevadelt maksuvaba kaubanduse kadumine mereturistide arvu, kuna Eesti liitumisel Euroopa Liiduga võivad turistid kaasa võtta senisest oluliselt suurema koguse alkoholi ja tubakatooteid. Võrrelduna näiteks Soome ja Rootsiga jääb alkoholi ja tubakatoodete hinnatase ka peale liitumist EL-ga Eestis oluliselt soodsamaks.
Minister Meelis Atoneni sõnul on enne lõpliku otsuse langetamist, kas Eesti reisilaevandusele maksta riigiabi või mitte, vajalik teha veel lisaarvutusi. ?Majandusanalüüsi koostamisel peame lähenema teemale palju laiemalt ning arvestama ka naaberriikide üldist maksutaset ja tööjõukulude võrdlust. Need arvutused peavad näitama, kas meie laevafirmad on naabermaadega võrreldes viletsamas olukorras. Vastavalt sellele tulemusele otsustame ka riigiabi andmise. Loodan, et spetsialistid Rahandusministeeriumist jõuavad analüüsiga valmis lähinädalatel,? ütles Atonen.
Eesti liitumisel Euroopa Liiduga järgmise aasta 1. maist hakkavad meil kehtima EL reeglid, millega on täpselt sätestatud riigiabi andmise kord. Liidu õigusaktid lubavad riigiabi anda Euroopa reederitele, et luua võrdsed tingimused kolmandate riikide laevafirmadega konkureerimiseks. Riigiabi võib seisneda näiteks laevafirmale maksusoodustuste andmises või koolitustoetuse maksmisel. Otsuse riigiabi lubamise kohta langetab liikmesriigi ettepaneku alusel Euroopa Komisjon.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele