• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 19.12.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW uues kuues

BMW on ennekõike loodud selleks, et pakkuda tarbijale sportlikku, mugavat ja võimalikult kõrge väärtusega kvaliteetautot, mis oleks ka ilus. Ja seda ta kõike on. Iseasi, kui paljudele meeldib viimaste BMWde välimus, mis nõnda pentsikuks läinud, et ei usuks küll kedagi tahtvat neid osta. Näiteks BMW X3 ? ilma kahtluseta on tegemist maailma koledaima SUViga (SAViga, nagu BMW seda nimetab).
Härra Bangle?it võib kõhklemata pidada disainimaailma üheks suuremaks edevuse ja egoistlikkuse näiteks, kellele BMW andis vabad käed viia bränd uute, intelligentsema arusaamaga inimesteni ja lisada tootele skulpturaalset ideoloogiat (Chris Bangle tegeleb teadaolevalt maalimisega). Bangle?i minevikku kuuluvad sellised pärlid nagu Fiat Coupe, mille kallal ta töötas koos Mauro Bassoga (hilisem Fiat Brava/Marea/Stilo ja Alfa Romeo 155 disainer), ning ka Fiat Barchetta.
BMW vanu vorme muutes jõutigi 7. seeriani, mille välimus tundub küll ebaharilikult jäme ja raskekoeline, kuid edukalt BMW-lik ja mitmete andekate disainilahendustega.
Seejärel ilmunud Z4 on meistritöö ja ka 5. seeriat ei saa alahinnata, see on inspireeritud Zeppelini õhulaevast ja tegelikult joonistatud itaallase Davide Arcangeli poolt.
6. seeria ei ole omaette etalon, sest on 7nda lahendustega ja SUV X5 on veel vana vormi järgija.
Mida toob tulevik? Loomulikult on ootamist väärt BMW peamine bränd, 3. seeria, ja ka 1. seeria. 3. seeria tuleb X3 sarnane, ilmselt äärmiselt madal, ilma koledata nurkadeta ja väga sportlik.
Juuresolevad pildid on BMW visioonid, mis üritavad teavitada ligilähedastest kumerustest ja üldvormist, mida võib tulevikus kohata. On võimatu näha nende viimase hetke lahendusi, kuid vorm ja üldjooned peaks andma ligilähedase ettekujutuse, mis on ka Bangle?i ideoloogia. Kui vaadata siluetti, siis ei erine tema loodud BMWd eelkäijatest: lühike esiosa, kõrge ja kitsas tagaosa, kerest väljuvad rattad ning terav pilk.
3. seeria peaks avalikkuse ette jõudma 2004. aasta septembrikuus.
Autor: Björn Koop

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele