• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 23.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tooteuuenduse edukuse määravad suhtlemis- ja süüvimisvõime

Innovatsioonis on suht-lemis- ja süüvimisvõime mõlemad tähtsal kohal, sest ilma ei saa inimene olla edukas kliendi vajaduste selgitamisel, uue toote väljatöötamisel ja uuenduse turustamisel.
Neist esimene ja kolmas samm on ärivõimaluste leidmise ja realiseerimise ülesanded. Nende edukas lahendamine sõltub eeskätt suhtlemisoskusest. Uue toote väljatöötamine on aga tehnoloogiatega töötamise ülesanne, mis nõuab tootearendajalt omaette süüvimist, pingsat ja kestvat mõttetööd. Järelikult peab tootearendaja oskama nii suhelda kui ka süüvida.
Vastavalt suhtlemise ja süüvimise fookusele võib eristada nelja tootearendusstiili.
Esimesel juhul selgitab tootearendaja kliendi vajadusi omaette süüvides, töötab uue toote välja ühiselt arutledes.
Teisel juhul tootearendaja teeb mõlemat omaette süüvides: selgitab kliendi vajadusi ja töötab uue toote välja.
Kolmandal juhul ta teeb mõlemat ühiselt arutledes: selgitab kliendi vajadusi ja töötab uue toote välja.
Neljandal juhul ta selgitab kliendi vajadusi ühiselt arutledes ja töötab uue toote välja omaette süüvides.
Tootearendajate küsitluse tulemused kinnitavad, et innovatsioonis on tootearendusstiilidest tõhusaim neljas, kõige vähem esimene. See tähendab, et kliendi vajaduste selgitamisel toovad edu ühised arutelud, kuid uue toote väljatöötamisel sobib omaette süüvimine. Halvim, mida tootearendaja teha võib, on selgitada kliendi vajadusi omaette süüvides ja töötada välja uut toodet ühiselt arutledes.
Esmapilgul võib tunduda kummaline, miks individuaaltöö uue toote väljatöötamisel on tõhusam kui koostöö. Omaette süüvimine aitab kaasa inspiratsiooni ja uute ideede tekkimisele. Uued ideed tekivad vaid inimese peas ja mitmed uurimused kinnitavad, et rühmatöö pigem pärsib kui suurendab loomingulisust ja uute ideede leidmist. Kuigi ka uue toote väljatöötamisel on ülimalt oluline koostöö, on sel siin konsultatiivne roll.
Seevastu kliendi vajaduste mõistmiseks on just koostöö sobivaim vorm, kuna see aitab vältida äärmuslikke valikuid ja teadvustada klientide tegelikke probleeme.
Valige tootearenduses tööviis vastavalt sellele, mis laadi ülesandega on tegemist. Äriülesannete lahendamiseks sobivad hästi ühised arutelud, uuenduse väljatöötamiseks individuaaltöö.
Teiseks on oluline, et tootearendusse valitakse inimesi, kes on võimelised nii suhtlema kui ka süüvima. Argument, et selliseid inimesi on vähe, osutab pigem vajadusele olla värbamisel professionaalsem, mitte aga valikulati allalaskmisele. Microsoft valib tootearendusse näiteks ainult 2?3% kandideerijatest. Kolmandaks on tähtis, et igaüks arendaks iseseisvalt oskust suhelda kliendi vajaduste selgitamisel ja süüvida omaette uue toote väljatöötamisel. q

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele