Need numbrid ei anna aga kunagi tõest pilti, kas bänneri arvutiekraanil nägija või sellel vajutaja on reklaamitavast tootest-teenusest reaalselt huvitatud ning kas reklaamile järgnes ka toote-teenuse ostuotsus. Seepärast on kasulik meelde tuletada põhilisi tõdesid reklaami positsioneerimise kohta. Need kanduvad üle ka internetti.
Kuidas käituda, kui meil on vaja otsustada, kas paigutada oma ettevõtte pakutava teenuse või toote reklaamid ni?iväljaandesse või suure kasutajahulgaga internetiportaali? Tihti pimestavad reklaamiostjaid internetiväljaannete poolt väljaöeldavad suured külastajanumbrid. Loomulikult, mingi veebikeskkonna suurearvuline külastajaskond võiks ju tähendada suurt hulka potentsiaalseid kliente. Kuid kas see on ka tegelikkuses nii?
Suures portaalis reklaamimise eeliseks on väga suure inimeste hulga ühe korraga tabamine. Kui reklaamitakse laiatarbekaupa, siis on see muidugi hea. Nii on suurtes portaalides omal kohal näiteks mobiiltelefonide kõnepakettide reklaamid (kui need pole just väga spetsiifilised kõnekaardid), jõulusoodustused, õlu ja muud üldsust puudutavad tooted. Samas, kui reklaamida suures portaalis toodet, mis on eelkõige suunatud konkreetsele sihtgrupile, näiteks tihti reisivatele inimestele, ei pruugi see olla otsast lõpuni hea idee.
Tabatakse küll suurt hulka inimesi, ent protsentuaalselt on nende hulgas toote või teenuse tegelikust sihtgrupist suhteliselt vähe esindajaid. Seega läheb suur hulk reklaami kuvamisi raisku. Ometi olete ka nende kuvamiste eest maksnud.
Näiteks oletame, et tellisime populaarsesse portaali nädalaks ajaks reisipakkumise reklaami, mis läks meile maksma 10 000 krooni. Portaali kasutajaskonna kohta teame vaid, et seda külastab nädala jooksul 100 000 inimest. Seega oleme ühe inimese tabamiseks kulutanud ainult kümme senti, kas pole soodne teenus! Meile on aga teadmata, et portaali külastajatest vaid 15% ehk 15 000 inimest on reaalselt meie reisipakkumisest huvitatud. Nende tabamiseks kulutasime seega 1500 krooni. Järelikult kulus 8500 krooni reklaamile, millest meile otsest kasu vähemalt praegu pole. Küll aga külastab arvestatav osa meie reklaami sihtgrupist suure tõenäosusega mõnda reisiteemalist veebilehte, mis samuti pakuvad reklaami ostmise võimalust.
Ja kui me reklaamime oma toodet seal lehel, on sihtgrupi efektiivne tabamine garanteeritult parem. Kui ka kontakti hinnad võivad olla ni?iveebis võrreldes suure portaaliga mõnevõrra kallimad, siis üldkokkuvõttes on reklaamimine selles väljaandes kindlasti kasulikum ning odavam, kui paisata oma reklaam lihtsalt rahva keskele.
Kindlasti tuleks silmas pidada lojaalsete tarbijate osa väljaande lugejate hulgas. Lojaalse tarbijaskonnaga väljaandes on reklaamid märgatavalt efektiivsemad. Tarbijal tekib reklaamitava kauba või teenusega tihedam suhe väljaandes, mida ta usaldab.
Üks näide ni?ireklaamist on minu juhitav Eesti klubikultuuri veebiväljaanne
Stereo88.com. Väljaande üks populaarsemaid sektsioone on ürituste kalender, mida regulaarselt jälgib hulk klubimuusika austajaid. Ka ürituste korraldajad on seda mõistnud ning teavitavad toimuvast just Stereo88.com?i kaudu, sest nii jõuab sõnum õigele sihtgrupile. Ni?iürituse reklaamimine suures portaalis pole kasulik nii rahaliselt kui ka arvestades sihtgrupi väiksust. Kuigi Eesti klubikultuur on aastate jooksul muutunud märkimisväärselt professionaalsemaks, ei kata kogu ürituste kalendrit ainult suured klubid. Nii võivad kõrvuti populaarsete klubidega informatsiooni edastada ka ühekordsete ning väga spetsiifiliste ürituste korraldajad. Seejuures kehtivad kõigile võrdsed reeglid ? ürituste lisamine on tasuta ning kõigil ürituse tutvustajatel on täpselt samad vahendid oma sündmuse reklaamimiseks. Stereo88.com?i ürituste kalender on üks hea ning lihtne näide sellest, kuidas õigesse kohta suunatud reklaam jõuab vajaliku sihtgrupini.