Oma ettevõtte või toote turundamine internetis annab ettevõtjale vanemate meediakanalitega võrreldes märksa suuremaid võimalusi.
Võiks öelda, et ettevõtte kodulehekülg on ainuke kanal, kus ettevõtjal on võimalik potentsiaalse kliendi tähelepanu täielikult haarata ning näidata end kõige paremast küljest, lubades seejuures kliendil ise ettevõtte leheküljega suhelda.
Kodulehe külastaja pole pelgalt vaatleja ? tal on võimalik reklaami vastuvõtmist mõjutada.
Kahjuks ei pööra paljud ettevõtjad internetiturundusele erilist tähelepanu, kuigi see võiks nende ettevõtte edukust märgatavalt parandada ning seejuures aidata ka raha kokku hoida. Selle asemel suunatakse suur osa energiast ja rahalistest vahenditest trükireklaami, kus püütakse kliendi tähelepanu leida kas atraktiivsete piltide või väikeste numbritega, mis näitavad hindu.
Traditsiooniline reklaam, mille alla võib paigutada trüki-, tele- ning raadioreklaamid, erineb aga heast internetiturundusest ühe olulise seiga poolest ? argumenteerida on seal märksa raskem. Trükireklaamis on piiravaks faktoriks reklaamipinna suurus, teles ning raadios ostetud aeg, mille jooksul reklaamija saab oma sõnumit edastada. Internetis on piirajaks sisuliselt vaid oskus kaupa või teenust esitleda.
Hästi läbimõeldud koduleht sisaldab mitmekesist informatsiooni ettevõtte pakutavate toodete ning teenuste kohta. Samuti ka hästi välja toodud e-posti aadressi või telefoninumbrit, mis võimaldab kohe esitada täpsemaid küsimusi. Traditsioonilistes meediakanalites esitatud reklaam peab aga üldjuhul edasi andma kogu info, see tähendab: müüma end ise. Mida rohkem on aga turul sarnaste toodete või teenuste pakkujaid, seda olulisem on välja tuua ettevõtte kontaktandmed, et klient saaks tekkinud küsimustele kindlasti vastused just teilt.
Vale on arvata, et meeldejääv ning kaunis veebileht on kallis ning väikesele ettevõtjale kättesaamatu. Tõsi, disainilt tippklassi kuuluvad leheküljed on tõesti kallid. Samas on disain vaid toote-teenuse pakendiks ning olulisemaks võib pidada pakendi sisu, milleks võib olla toode ise või siis lehekülje praktiline väärtus. Selle nimel peab töötama aga ettevõte ise, mitte enam lehekülje kujundaja.
Just seetõttu jääb vastloodud koduleht pahatihti seisma ning kunagi värske olnud info aegub kiiresti. Selle tulemusena viiakse eneselegi märkamatult potentsiaalne klient eksiteele ning tegelikkuses kahjustab see firma mainet. Vananenud tooteinfo ning hinnad firma ametlikul kodulehel saadavad firmast välja negatiivse signaali.
Ettevõttel tuleb kindlasti leida inimene, kelle töökohustuste kuulub ka veebilehe eest hoolitsemine. Olenevalt firma tegevusalast ning tema pakutavatest toodetest-teenustest võib kodulehega tegelemine võtta kogu päeva, samas võib olla tarvidus seda uuendada vaid paar korda kuus. Peaasi aga on see, et info oleks veebilehel värske.
Uued teenused ja tooted peavad alati hästi näha olema, samuti võimalikud allahindlused. Paha ei teeks internetilehel ka uudiste rubriik. Samuti võiks veebileht sisaldada informatsiooni ettevõtte muude tegevuste kohta, nagu näiteks sponseerimised. See aitab jätta ettevõttest head muljet ning töötab omamoodi reklaamina.
Kui pakutavaid tooteid on võimalik müüa ka nii-öelda kotis ehk toote otsene katsumine ning proovimine enne ostu sooritamist pole vajalik, siis võiks kaaluda ka reaalajas müügi korraldamist. See võib olla lahendatud lihtsalt e-posti teel tellimuse edastamisega. Suurem reaalajas tooteid müüv kauplus, mis pakub päevast päeva erinevaid produkte, peab kasutama muidugi spetsiaalseid reaalajapoe programme.
Kuid müümine internetis on märksa odavam kui müümine kesklinna kaupluses ? veebis saate hoida kokku rendipinnalt ning tihti ka personalilt. Millist müügiviisi kasutada, sõltub muidugi konkreetsest ettevõtjast.
Loomulikult ei tohiks ettevõte kogu oma turundustegevust ainult internetti suunata, endiselt tuleb kasutada ka vanemaid reklaamikanaleid. Oluline on aga see, et kõik turunduslahendused räägiksid ühte keelt ning toetaksid teineteist.
Kui ettevõttel on väga põhjalik internetilehekülg, siis kindlasti tuleks sellest märku anda ka teistes reklaamikanalites. Sellisel juhul võiks veebileht olla see kõige põhilisem infoallikas, kuhu kõik teised reklaamid püüaksid klienti suunata. Samas peaksid ka muudes kanalites ilmuvad reklaamid andma edasi piisavalt infot, et juba nendegi põhjal oleks võimalik otsuseid teha.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.