Mullu kevadel kehtima hakanud kauba ja teenuse hinna avaldamist reguleeriv majandusministri määrus sätestas ligi üheksakuulise üleminekuperioodi, et kaupmehed saaksid teha ettevalmistusi seoses kauba ühikuhinna väljaarvutamise ja avaldamisega.
Kauba ühikuhind on arvutuslik hind, mille avaldamise eesmärgiks on anda tarbijale võimalus võrrelda erineva suurusega pakendis kauba hinda.
Ühikuhinna avaldamine on vajalik kaupadel, mille pakendile on märgitud kauba kogus. Ühikuhind arvutatakse olenevalt kauba laadist ja pakendile märgitud kogusest kas kauba ühe kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri või kuupmeetri kohta, kusjuures arvutatud ühikuhinnas peavad sisalduma kõik maksud.
Ühikuhinna avaldamist ei nõuta kui kauba laadi ja otstarvet arvestades pole selle märkimine vajalik või oleks eksitav. Ühikuhinda ei pea muuhulgas avaldama kaubal, mille puhul on see võrdne müügihinnaga ? näiteks üheliitrise piimapaki või kilose jahupaki müümisel.
Mittetoidukaupadel pole ühikuhinda vaja reeglina avaldada kaupade juures, mida ei saa jagada osadeks selle omadusi muutmata või juhul, kui pole vajalik kaalu, mahu või pikkuse avaldamine, samuti ainult väikepakendites ? alla 50 ml või 50 g ? müüdavatel toodetel.
Ühikuhinnaks võib olla ka tükihind, kui kaupa ei mõõdeta eelpool mainitud ühikutes. Kohustuslik on seda aga avaldada mähkmete ja pabertaskurättide puhul.
Ühikuhind peab olema müügihinnast selgesti eristatav, et tarbijal ei tekiks kahtlusi seoses toote või selle pakendi suurusega.
Autor: ÄP
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.