Viru Õlu kasvatas mullu oma turuosa 2003. aasta 10 protsendilt 16 protsendini, olulise hüppe tegi ka müügimaht.
Viru Õlle müügidirektori Härmo Põlluvee sõnul on kasv tingitud sellest, et varasemad investeeringud hakkavad ennast ära tasuma.
?2003. aastal investeerisime 100 miljonit krooni plastpudeli liini,? ütles ta. Viru Õlu pakub oma toodangut nii klaastaaras kui plekkpurkides. Suure Müügimahu kasvu taga aga on plastpudelitesse villitud Bear Beer, mis on saadaval ka klaaspudelites ja plekkpurkides.
Tartu ja Saku õlletehaste müügimahud kasvasid vähem kui Viru Õlul. Samuti kaotasid nad mullu kumbki protsendi oma turuosast.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe Jaak Uusi sõnul Eesti õlleturul tervikuna on kasvanud odavama kategooria, eriti plastikpakendis õllede osakaal, seda premium õllede ja mainstream segmendi õllede arvelt. Sellepärast on loomulik, et Viru Õlletehase turuosa kasvab, sest tema on ainuke, kes tegeleb ainult kange õlle ja odava PET õlle tootmisega. Siiski on Saku jaoks oluline osaleda turul antud segmendis ja 2003. aasta novembrist ollakse seal Presidendi sarjaga, märkis Uus.
Loomulik on odava õlle kategooria kasv ka Tartu Õlletehase meelest. Tartu Õlletehase juhi Tarmo Noobi sõnul ei pidanud nad aasta alguses vajalikuks tulla PET õlle turule.
?Me puudusime sealt aasta esimesed neli kuud,? ütles ta. Kui lõpuks Tartu siiski tuli sellele turule kasvas aasta lõpuks turuosa 37 protsendile. Järgmise aasta tulemused võivadki tulla erinevad käesolevast aastast, sest Tartu Õlletehas saab olla odava õlle turul nüüd aasta läbi.
Kõige suurem kaotaja oli mullu importõlu. Langes müügimaht ja turuosa kahanes 2003. aasta 8 protsendilt 2004. aastal 5 protsendile. Eesti Õlletootjate liidu andmetel on langus seletatav kodumaise samas hinnaklassis ja analoogilises pakendis õlle turuletulekuga.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.