Soome Keskol on raske säilitada oma 35% osa Soome toidu- ja esmatarbekaupade turul, kui kontsern ei pane rohkem rõhku odavmüügi segmendile.
?Euroopas kasvavad vaid hüpermarketid ja hard discount tüüpi ketid. Arvestatav osa lähikaupluste kasvust peab tulema (Kesko) Cassa-ketist, kuna viie aasta pärast on hard-discounter tüüpi kaupluste käes juba vähemalt 10% Soome toidu- ja esmatarbekaupade turust,? ütles selle kuu lõpus pensionile jääv Kesko juht Matti Honkala Kauppalehtile.
Veel ütleb Honkala, et Kesko peab jätkama kasvu, kuna on endiselt liiga väike ? vaid 3% USA hiiust WalMart. Samas ei visanda Kesko samasugust stsenaariumi nagu Rootsi ICA, millega Kesko Balti riikides koostööd teeb, ning mille üks omanik on Hollandi Ahold. ?Me ei ole Aholdiga koostööst isegi mitte rääkinud,? ütles Honkala.
Suurimaid kasvuvõimalusi Keskole näeb Honkala välismaal, eelkõige Venemaal, kuna Soomes on turuosa juba suur. Kesko uueks juhiks saav Matti Halmesmäki on öelnud, et tulevikus võib väljaspool Soomes asuvate kaupluste käive moodustada isegi kuni poole Kesko kogukäibest.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.