• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 04.03.05, 13:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgusid raudteeoperaatorite läbilaskevõime mahud

Raudteeinspektsiooni kinnitas raudtee reisijateveo- ja kaubaveooperaatorid perioodiks 2005-2006, milles Eesti Raudtee sai palju vähem mahtusid, kui soovis.
AS Eesti Raudtee infrastruktuuri läbilaskevõime kasutamist liiklusperioodil 2005/2006 taotlesid reisiveooperaatorid EVR Ekspress, AS Edelaraudtee ja AS Elektriraudtee ning kaubaveooperaatorid AS Eesti Raudtee, AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS, teatas raudteeinspektsioon.
Kui rahvusvaheliseks ning siseriiklikuks reisijateveoteenuse osutamiseks esitatud taotlused täideti täies mahus, siis kaubaveooperaatoritele eraldatava läbilaskevõime osas taotlejad koordineerimismenetluse käigus kokkuleppele ei jõudnud.
Kompromissina tehtud jaotusettepanekuga nõustusid AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS. AS Eesti Raudtee ettepanekuga ei nõustunud, viidates läbilaskevõime ammendumisele.
Kui suhteliselt vähe läbilaskevõime mahtusid taotlenud Westgate Transport OÜ taotlused rahuldati kogumahus, siis Eesti Raudtee sai märksa vähem mahtusid näiteks Lagedi-Maardu, Ülemiste-Tapa, Tapa-Narva, Tapa-Tartu liinidel.Vähem kui soovis, sai mahtusid Spacecom, näiteks Tapa-Tartu ja Tartu-Orava liinidel. Russian-Estonian Rail Service sai igal pool pisut vähem mahtusid, kui soovis, kuid tema soovid olid tagasihoidlikud.
Läbilaskevõime jaotamise komisjoni esimehe Raigo Uukkivi sõnul oli komisjonil vaja välja selgitada, mis on taotluste taga. ?Taotluste tagamaid kontrollimata jõuaksime iga-aastase võrgustiku või selle osade teoreetilise ammendumiseni, mis võib olla põhjustatud sama kauba kattuvatest taotlustest, pahatahtlikust ammendumise esilekutsumisest või äriperspektiivide ülehindamisest,? ütles Uukkivi.
Kaubaveo statistika ning prognooside eksperthinnangute saamiseks pöördus komisjon erinevate osapoolte poole.
MTÜ Transiidi Assotsiatsiooni poolt komisjonile esitatud arvamuse järgi on optimistlike prognooside kohaselt 2005. aastal kaubamahud raudteel 48,3 miljonit tonni ja kasutatavad läbilaskevõimeosad maksimaalselt 38 rongipaari.
ASi Tallinna Sadam komisjonile esitatud prognoosi kohaselt on 2005. aastal sadamaid läbivaks raudteelt tulevaks kaubakäibeks 36,492 miljonit tonni ja 2006. aastal 42,151 miljonit tonni.
MTÜ Transiidi Assotsiatsioon, ASi Tallinna Sadam ning teiste turuosaliste hinnangul perioodil 2005/2006 AS Eesti Raudtee raudteevõrgustikul ammendumist ei esine.
Arvestades saadud eksperthinnanguid jõudis komisjon otsusele, et antud liiklusgraafikuperioodil ei ole läbilaskevõime reaalselt ammendunud ühelgi lõigul ja jätkas koordinatsioonimenetlust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele