Raudteeinspektsiooni kinnitas raudtee reisijateveo- ja kaubaveooperaatorid perioodiks 2005-2006, milles Eesti Raudtee sai palju vähem mahtusid, kui soovis.
AS Eesti Raudtee infrastruktuuri läbilaskevõime kasutamist liiklusperioodil 2005/2006 taotlesid reisiveooperaatorid EVR Ekspress, AS Edelaraudtee ja AS Elektriraudtee ning kaubaveooperaatorid AS Eesti Raudtee, AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS, teatas raudteeinspektsioon.
Kui rahvusvaheliseks ning siseriiklikuks reisijateveoteenuse osutamiseks esitatud taotlused täideti täies mahus, siis kaubaveooperaatoritele eraldatava läbilaskevõime osas taotlejad koordineerimismenetluse käigus kokkuleppele ei jõudnud.
Kompromissina tehtud jaotusettepanekuga nõustusid AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS. AS Eesti Raudtee ettepanekuga ei nõustunud, viidates läbilaskevõime ammendumisele.
Kui suhteliselt vähe läbilaskevõime mahtusid taotlenud Westgate Transport OÜ taotlused rahuldati kogumahus, siis Eesti Raudtee sai märksa vähem mahtusid näiteks Lagedi-Maardu, Ülemiste-Tapa, Tapa-Narva, Tapa-Tartu liinidel.Vähem kui soovis, sai mahtusid Spacecom, näiteks Tapa-Tartu ja Tartu-Orava liinidel. Russian-Estonian Rail Service sai igal pool pisut vähem mahtusid, kui soovis, kuid tema soovid olid tagasihoidlikud.
Läbilaskevõime jaotamise komisjoni esimehe Raigo Uukkivi sõnul oli komisjonil vaja välja selgitada, mis on taotluste taga. ?Taotluste tagamaid kontrollimata jõuaksime iga-aastase võrgustiku või selle osade teoreetilise ammendumiseni, mis võib olla põhjustatud sama kauba kattuvatest taotlustest, pahatahtlikust ammendumise esilekutsumisest või äriperspektiivide ülehindamisest,? ütles Uukkivi.
Kaubaveo statistika ning prognooside eksperthinnangute saamiseks pöördus komisjon erinevate osapoolte poole.
MTÜ Transiidi Assotsiatsiooni poolt komisjonile esitatud arvamuse järgi on optimistlike prognooside kohaselt 2005. aastal kaubamahud raudteel 48,3 miljonit tonni ja kasutatavad läbilaskevõimeosad maksimaalselt 38 rongipaari.
ASi Tallinna Sadam komisjonile esitatud prognoosi kohaselt on 2005. aastal sadamaid läbivaks raudteelt tulevaks kaubakäibeks 36,492 miljonit tonni ja 2006. aastal 42,151 miljonit tonni.
MTÜ Transiidi Assotsiatsioon, ASi Tallinna Sadam ning teiste turuosaliste hinnangul perioodil 2005/2006 AS Eesti Raudtee raudteevõrgustikul ammendumist ei esine.
Arvestades saadud eksperthinnanguid jõudis komisjon otsusele, et antud liiklusgraafikuperioodil ei ole läbilaskevõime reaalselt ammendunud ühelgi lõigul ja jätkas koordinatsioonimenetlust.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.