• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 07.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kaotas kaubaveomahtusid

AS Eesti Raudtee infrastruktuuri läbilaskevõime kasutamist liiklusperioodil 2005/2006 taotlesid reisiveooperaatorid EVR Ekspress, AS Edelaraudtee ja AS Elektriraudtee ning kaubaveooperaatorid AS Eesti Raudtee, AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS, teatas raudteeinspektsioon. Kui rahvusvaheliseks ning siseriiklikuks reisijateveoteenuse osutamiseks esitatud taotlused täideti täies mahus, siis kaubaveooperaatoritele eraldatava läbilaskevõime osas taotlejad koordineerimismenetluse käigus kokkuleppele ei jõudnud.
Kompromissina tehtud jaotusettepanekuga nõustusid Spacecom, Westgate Transport ja Russian-Estonian Rail Services. Eesti Raudtee ettepanekuga ei nõustunud, viidates läbilaskevõime ammendumisele.
Üsna vähe läbilaskevõime mahtusid taotlenud Westgate Transport taotlused rahuldati kogumahus, Eesti Raudtee sai märksa vähem mahtusid. Soovitust vähem sai mahtusid ka Spacecom. Russian-Estonian Rail Service sai igal pool pisut vähem mahtusid, kui soovis, kuid tema soovid olidki tagasihoidlikud.
Läbilaskevõime jaotamise komisjoni esimehe Raigo Uukkivi sõnul oli komisjonil vaja välja selgitada, mis on taotluste taga. ?Taotluste tagamaid kontrollimata jõuaksime iga-aastase võrgustiku või selle osade teoreetilise ammendumiseni, mis võib olla põhjustatud sama kauba kattuvatest taotlustest, pahatahtlikust ammendumise esilekutsumisest või äriperspektiivide ülehindamisest,? ütles Uukkivi.
Kaubaveo prognooside eksperthinnangute saamiseks pöördus komisjon erinevate osapoolte poole. MTÜ Transiidi Assotsiatsioon, ASi Tallinna Sadam ning teiste turuosaliste hinnangul perioodil 2005/2006 ASi Eesti Raudtee raudteevõrgustikul ammendumist ei esine.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele