Domeeninimede registreerimise äris on konkurents kõva ja kasumlikkus madalate hindade tõttu väike. Isegi odava hinnaga teenuse puhul kipuvad paljud kliendid valima kõige odavama teenuse kasuks. Isegi kodukasutajate hobisaitide puhul on ka 15?30kroonine kokkuhoid aastas olematu rahaline võit.
Firmadel tuleks alati suure ja tuntud internetiteenuseid pakkuva firma teenust kasutada oma domeenide registreerimisel. Inglismaal on praegu tuhanded domeeniomanikud päris suures hädas, sest Firevisioni-nimeline domeene registreerinud firma on parasjagu varjusurmas. Firma ei ole pankrotis ja on juriidiliselt tegus, kuid ei firma omaniku ega töötajatega ei saa keegi kuidagi ühendust. Keegi ei vasta firmasse saadetud e-kirjadele ega tehtud telefonikõnedele.
Sellise firma kliendiks olevad domeeni omanikud on väga lootusetus seisus ? nad ei saa teenusepakkujat vahetada, sest vahetuseks peab nõusoleku andma eelmine teenusepakkuja.
Ka ei saa kliendid oma domeeni registreerimist pikendada ? sellega kaasneb risk, et kasutusel olnud domeen muutub taas vabalt ostetavaks, kui domeeni kuuluvuse pikendamist ei sooritata õigeaegselt. Läänes on palju suuri internetifirmasid, kes ostavad selliseid domeene massiliselt kokku.
Ostetud domeenide väärtus on nendes linkides, mis kõikvõimalikel võrgulehtedel, otsingumootorites ja kasutajate eelistustes kirjas ? pärast domeeni ostu viitavad kõik juba uue omaniku veebisaidile. Teine variant on kasutatud domeen hea vaheltkasuga endisele omanikule tagasi müüa.
Ka ei saa varjusurmas internetifirma klient muuta oma veebiserveri aadressi ? sest ka selleks vajalike muudatuste tegemiseks on vaja teenusepakkuja abi.
Autor: Alar Pardla