Aeg, kus arendaja ostis lihtsalt tüki põllumaad, jagas kruntideks ning müüs tükkhaaval hiiglasuure kasuga maha, on jäädavalt läbi saanud.
Eduka müügi jaoks peab eramurajooni rajamine olema korralikult läbi mõeldud ning kasuks tuleb ka mingi tõmbenumber, mis teda konkurentidest eristaks.
Lage plats ilma kõrghaljastuse, teede või valgustuseta ei müü ka keskmisest oluliselt madalama hinnaga. Krundi ostja oskab juba arvestada, kui palju lisakulusid tal hiljem lisandub, kui kogu infrastruktuur alles rajamata.
Odavaimast hinnaklassist krundi ostjale on ju hilisemad lisakulud veelgi vähem taskukohased. Seetõttu hakatakse eelistama juba välja kujundatud eramurajooni. Seda näitab ka aastaid tagasi kosmiliste hindadega turule toodud Merirahu elamurajoon Tallinnas vabaõhumuuseumi kõrval. Üle miljoni krooni maksvad krundid tundusid mõni aasta tagasi sedavõrd kallid, et ostjaid leidus vaid üksikuid ja sedagi peamiselt välismaalaste hulgast. Nüüd kinnitavad arendajad, et lõviosa krunte on müüdud ning loodavad aasta lõpuks müügile kriipsu alla tõmmata. Milles siis asi? Merirahu on üks kõige terviklikuma ja paremini väljatöötatud infrastruktuuriga uuseramurajoon Tallinnas. Seda kinnitavad ka konkurendid.
Ehkki hinnad on ka tänases turusituatsioonis küllaltki kõbedad. Maksab ju keskmine krunt poolteist miljonit krooni, mille eest mõnes teises kohas saab krundi koos majaga, siis on huvitav täheldada, et viimasel aastal on Merirahusse ostjate hulgas hoopis rohkem eestlasi kui varem.
Nagu arendaja kinnitab, on tegu ostjatega, kes soovivad kodu pikaks ajaks, mitte noorte peredega, kes plaanivad kümne aasta pärast kodu vahetada.
Nemad on nõus elukeskkonna eest rohkem maksma.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.