Mis on Eesti konkurentsieeliseid ümberkaudsete riikide, näiteks Läti, Leedu ja Venemaa ees?
Saint-Gobaini asepresident Claude Imauven: Ma arvan, et Eestil pole mingeid erilisi eeliseid ? nad kõik on meile jaoks olulised. Kuid siin on õiglane ja usaldusväärne turg, kus reeglid on selged, kui ma võrdlen ühe suure naabriga.
Kuid Eestis on oskuslikku tööjõudu kõikidel tasemetel. Inimesed on siin avatud hingega ja avatud uutele ideedele. Firmad lähevad Hiinasse madalate palkade pärast, aga siin see ei ole nii ? firmad tulevad siia avatuse pärast.
Saint-Gobaini turundusdirektor Stefan Andersson: Tulime Eestisse, sest see on moodne riik, hea majanduskasvu ja noorte hästiharitud dünaamilise meeskonnaga. Meil on naissoost juht siin, näiteks. Suur osa meie noorest juhtkonnast tuleb siitkandi riikidest. Muuhulgas on ka Eestis väga vähe bürokraatiat, sellele tuleks rohkem tähelepanu võita.
Kas olete kursis Eesti maksusüsteemiga, mida sellest arvate?
Imauven: See on õiglane süsteem, aga meile kui suurfirmale pole see prioriteet. Me ei tooda ju Eestis. Seepärast pole meile ka nii olulised siinsed tööjõukulud. Meile on oluline siinne turg ja inimeste võimekus.
Kas Teie meelest teeb Eesti valitsus piisavalt, et meelitada siia välisfirmasid või on Teil midagi soovitada?
Imauven: Võib-olla saaks Eesti paremini maailmale ja ülejäänud Euroopale end reklaamida. Praegu ei ole Eesti väga tuntud.
Andersson: Eesti on hea koht investeerimiseks, kuigi paljud firmad arvavad veel tänagi, et sellistesse riikidesse on veel liiga vara minna. Maailmas tuleb end tuntuks teha. Kui ma esimest korda Eestisse tulin, arvasin ma, et tulen Ida-Euroopa riiki. Aga ma leidsin, et tegu on väga lääneliku maaga, mis puutub elustandardit ja ehitusstandardit. Teie maksusüsteem loob tõenäoliselt teile siin sellise turu. Turg on hea.
Millega Te rahul pole?
Andersson: Suurusega (muheleb). Eesti peaks olema kümme korda suurem.
Saint-Gobaini siinsed kaubamärgid on Saint-Gobain Sekurit, Balti Klaas, Isover ja Autover-Autoklaas, mille möödunud aasta kogukäive oli 730 mln krooni ringis.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.