Kui äsja Genfis näidatud luksuslikku C6 või pisikest C1 mitte arvestada, on Citroen C4 selle perekonna uusim võsu ning tuleb tunnistada, et üsnagi muljetavaldav.
Lõpuks ometi sai tee- ja tänavaseiklusteks valmis mõistliku suurusega uue põlvkonna Citroen. Säästlikkus ja linnasõbralikkus on omaette teemad, aga kui autos plaanivad reisida lisaks juhile ka mõned tema pereliikmed või niisama semud ja tilgakene pagasit, siis jäävad C3 ja C2 üldiselt hätta. Ehkki lambaid, eriti kui nad juhtuvad olema hääd, mahub ühte lauta palju, on kusagil ikka piir, kas või turvalisuse osas. Selles mõttes on C4 igati aus ja tore täiendus Citroenide C-de ritta.
Autot esmalt nii seest kui väljast takseerides tuleb tunnistada, et väike ootamine on mudelile kasuks tulnud. Xsara pidas üsna hästi vastu aastaid ja see kahe mudeli vaheline viivitus tegi C4 tulemisele ainult head. Erinevalt näiteks C5-st, aga see on teine teema. Esiteks on seda pausi näha muidugi täiuslikust disainijoonest. Ümmargune liin, mis autod üldiselt üsna ühte nägu muutnud, on C4 puhul saanud disaineri omapärase ja enesekindla lähenemise tõttu hoopis parema lahenduse. Nii tundub vähemalt mulle, et enne kui laiem üldsus näeb uut C6, võib C4 pidada julgelt Citroenide perekonna kõige paremini lahendatud mudeliks, mis edestab ka pisut rabedana tunduvat C5 välimust.
Autosse sisse istudes see tunne ei kao. Kui sageli tunduvad teistmoodi ideed rumala edevusena, siis C4 liikumatu rooli keskosa on pärast kohanemist igati mugav. Tõe huvides tuleb tunnistada, et rooli uuendamine on Citroeni leivanumber juba varasemast ajast, kui meenutada näiteks kunagist Citroen DS. Esialgu peab juht muidugi arvestama, et kõik muu info peale pöörete tuleb silmadega üles otsida, sest virvarr on piisavalt suur. Samuti vajab väikest harjumist käigukangi asukoht, aga see on ju uue auto alatine ?häda?. Arvestades siinkirjutaja keha kogukust, on oluline ka istumise mugav seadmine. Peab tunnistama, et tahaks siinkohal Citroeni istmetedisainimise osakonna peaspetsialisti ees mütsi maha võtta. Nii C4 kui ka C5 rooli taga on võimalik leida väga mugav asend ka pikkadel ja prisketel. Tagasillast kostvat kolksu, millest uute ?sitikate? puhul aeg-ajalt on räägitud, selle auto juures kuulda ei olnud. Katsetatud auto varustusaste oli selline, et lumisel ja libedal teel ei saanud ma hakkama ainult hoiatussignaali vilkuma ajamisega. Auto jäi teele otse ja igati kindlalt.
C4 on mugav väiksema klassi pereauto, eriti kui on tegemist viieukselise versiooniga. Kolmeukseline on sootuks teist masti auto. Tema kupeelik kere rõhutab nooruslikkust ja sportlikkust ja ega asjata alustatud tema baasil uue WRC auto väljatöötamist, mis paraku jäi soiku PSA otsuse taha lahkuda WRC karussellist.
Hind on konkurentide baashindu arvestades mitte just kõige soodsam, varustust arvestades aga täiesti konkurentsivõimeline. Kui enamik väike-keskautodest üritab baashinda saada alla 200 000 krooni, siis C4 ei ole seda teps mitte: kolmeukseline alates 207 900 ja viieukseline alates 212 900 kroonist. Seevastu on baasvarustuses enamik asju juba olemas.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.