AS Viru Õlu on skeptiline Õlletootjate Liidu andmete suhtes, sest nemad antud liitu ei kuulu ja ei ole ka liidule müügiandmeid väljastanud.
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel on 2005 I poolaasta Viru Õlu turuosa 14 protsenti ning on võrreldes eelmise aastaga langenud 2,7 protsenti, kuid Viru Õlu müügidirektori Aivar Kaha sõnul oli mais nende turuosa 15 protsenti ning tõusis juunis 16 protsendi juurde.
Võimalikku turuosa paari protsendilist kõikumist põhjendas Kaha mitme teguri kokku langemisega. Ühena tõi ta välja vahepealse müügidirektori puudumise, mis viis müügiinimesed ajutisele äraootavale seisukohale. Oma mõju omab ka Viru Õlu vähene reklaam meedias, millele on vastukaaluks turuosa juhtivate õlletehaste suur reklaamtöö. Kolmandaks faktoriks on suur ekspordi maht, mis on hetkel 50%.
?Mis siin salata, suurte mahtude juures on teatud prioriteedid ja eksport on meie prioriteet, mis ei tähenda, et unustatakse koduturg?, selgitas Kaha.
Viru Õlu eesmärgiks on taastada umbes aasta tagune 18-protsendiline turuosa, kuid arvestada tuleb turu väiksusega, nii kohaliku konkurentsi kui ka suureneva impordiga.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.