• OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga0,85%878,29
  • OMX Tallinn0,46%1 737,53
  • OMX Vilnius0,11%1 041,67
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,12%8 080,62
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,3
  • OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga0,85%878,29
  • OMX Tallinn0,46%1 737,53
  • OMX Vilnius0,11%1 041,67
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,12%8 080,62
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,3
  • 15.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku ja Tartu õlletehased kasvatasid turuosa

Eesti Õlletootjate Liidu andmetel müüdi tänavu esimesel poolaastal Eestis 61,03 mln liitrit õlut, kasv eelmise aasta esimese poolega oli üle 15%.
AS Saku Õlletehas on aastaga kasvatanud turuosa 41,4%-lt 44,6 protsendile ning AS A.Le Coq Tartu Õlletehas 34-lt 35,6 protsendile. Liidu pressiteates seisab, et Saku kasvatas müüki võrreldes eelmise aastaga koguni veerandi võrra, Tartu Õlletehas viiendiku võrra.
ASi Pärnu Õlu turuosa on aastaga kukkunud 1,3 protsendilt 0,7-le toimuvate uuendustööde tõttu.
?Me oleme terve poolaasta tegelenud tootmise renoveerimisega, mis tähendab, et praktiliselt on uuendatud kogu villimise osa,? selgitas Pärnu Õlu turundusjuht Anne Tääkre.
AS Viru Õlu on õlletootjate liidu andmete suhtes skeptiline, sest nemad liitu ei kuulu ja ei ole ka liidule müügiandmeid väljastanud.
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel on 2005 I poolaasta Viru Õlu turuosa 14% ning on võrreldes eelmise aastaga langenud 2,7%, kuid Viru Õlu müügidirektori Aivar Kaha sõnul oli mais nende turuosa 15% ning tõusis juunis 16% juurde.
Võimalikku turuosa paariprotsendilist kõikumist põhjendas Kaha mitme teguri kokkulangemisega. Ühena tõi ta välja vahepealse müügidirektori puudumise, mis viis müügiinimesed ajutiselt äraootavale seisukohale. Oma mõju omab ka Viru Õlle vähene reklaam meedias, millele on vastukaaluks turu juhtivate õlletehaste suur reklaamtöö. Kolmandaks faktoriks on suur ekspordi maht, mis on hetkel 50%.
?Mis siin salata, suurte mahtude juures on teatud prioriteedid ja eksport on meie prioriteet, mis ei tähenda, et unustatakse koduturg?, selgitas Kaha.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele