• OMX Baltic0,47%270,57
  • OMX Riga1,59%884,78
  • OMX Tallinn0,55%1 739
  • OMX Vilnius0,15%1 042,12
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,07%8 077,18
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,73
  • OMX Baltic0,47%270,57
  • OMX Riga1,59%884,78
  • OMX Tallinn0,55%1 739
  • OMX Vilnius0,15%1 042,12
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,07%8 077,18
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,73
  • 20.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järjekorrad praamidele niipea ei kao

?Meile eraldatud ressurssidest reede ja pühapäeva õhtuks täiendavate praamide liinile panemine on lisakulu ning luksus,? ütles sadamates tekkinud olukorra kohta majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Margit Markus.
Saaremaa Laevakompanii ning majandusministeeriumi vahel sõlmitud lepingu järgi peab Virtsu?Kuivastu ja Rohuküla?Hel­ter­maa liinidel alaliselt käigus olema vähemalt kaks parvlaeva, mis mahutavad 400 liinimeetrit sõidukeid ja 400 reisijat. Lisasõiduks tekib kohustus, kui sadamas on ootel rohkem kui 100 liinimeetrit autosid.
Markuse sõnul ministeeriumil laevakompaniile etteheiteid ei ole, sest miinimum on täidetud ning ministeeriumil puuduvad ka rahalised võimalused liinide täiendamiseks.
?See, kas laevakompaniil on raha ja kas ta saab panna täiendavaid parvlaevu, sõltub juba temast,? selgitas Markus.
Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul rõhuti sügisel lepingu koostamisel kindlale summale, millest lähtudes kujunes ka riigitellimus ning selle finantseering.
?Ma väga loodan, et sellest suvest võetakse õppust ning sügisel ei tehta neid otsuseid jaanuarikuu täituvusest lähtudes, vaid sellest, milline on täituvus suve kõige palavamal ajal,? lisas Rihvk. Tema silmis seisneb parema teenuse lahendus raha leidmises.
Hetkel sõidab üks laevakompanii suurtest laevadest Saaremaa ja Läti vahelisel liinil, millel on Rihvki sõnul kaks põhjust. Esiteks on eelnevad aastad näidanud kolmanda suure laeva kasutegurit vaid mõnel nädalavahetusel neljapäevast pühapäevani, ülejäänud aja seisab laev sadamas. Teise põhjusena tõi ta välja lepingu sõlmimise ajal läbi käinud suhtumise, et saarte vahele ei ole nii uhket praamiliiklust vaja, seega pidi laevakompanii leidma alternatiivi.
Reisijal jääb seega paremaid tingimusi loota järgmise aasta sügisel toimuvast uuest saartevahelise praamiliikluse konkursist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:04
Hooletu tuletöö võib kaasa tuua kopsaka rahatrahvi – hullemal juhul võib see hävitada vara
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele