Skype?i suhtekorraldaja sõnul võimaldab uus SkypeIn arvutikasutajal omada isiklikku SkypeIni telefoninumbrit, millele on võimalik helistada nii lauatelefonilt kui ka mobiiltelefonilt. Numbri omamise eest tuleb kasutajal tasuda kolme kuu maks 10 eurot ehk umbes 157 krooni või aastamaksuna 30 eurot ehk umbes 471 krooni. SkypeIni numbrile helistaja maksab oma operaatori tavalise kõne tariifi, vastavalt SkypeIni numbri asukohale.
Seni on Skype pakkunud tasuta arvutilt arvutile helistamise teenust ning tasulist SkypeOuti teenust, mis võimaldab arvutist telefonile helistada. 10eurose ehk umbes 157kroonise ettemakse eest on võimalik rääkida umbes 10 tundi, ettemakse kaotab kehtivuse, kui teenust pole 180 päeva kasutatud.
Eestis kasutab Skype?i peale tavaliste arvutikasutajate ka osa riigiasutusi. Sel kevadel alustas maksu- ja tolliamet selle kaudu maksumaksjatega suhtlemist. Skype?i kasutamist on katsetanud ka riigikantselei, kus plaanitakse selle kaudu ajakirjanikega suhtlemist.
?Skype?i tehnoloogia on viimaste aastate uudseim lahendus, mistõttu tuleb meil seda hoolega jälgida,? ütles Tele2 tegevjuht Üllar Jaaksoo. Tema hinnangul tekib pigem küsimus, kuidas inimesed selle tehnoloogia omaks võtavad. Edu oleneb sellest, kuidas suudetakse vähendada tehnohirmu ning kui mugavaks teenus kasutajale tehakse. ?Kuid kui rääkida konkurentsist tulude ning kulude arvestuses, siis meie peamine konkurent on siiski Elion,? lisas Jaaksoo.
Elioni kõnesidevaldkonna juhi Anne Sülla sõnul on raske hinnata, kuidas arvutisse sissehelistamise teenus kõneside valdkonda mõjutab. Seni on traditsioonilist kõnesidet enim mõjutanud mobiiltelefonide klientide arvu kasv ning hinnalangus mobiilsideturul. Skype?i teenuste laienemine mõjutab pigem internetiühenduste turu kasvu.
Skype plaanib oma Tallinna kontori personali 2006. aasta suveks kahekordistada. 25. juulil asus seal süsteemiarhitektina tööle endine maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Andres Kütt.
Skype?i üldised laienemisplaanid puudutavad videokonverentsi teenust ning äritegevusele kontsentreeritud teenuse pakkumist. Väljatöötamisel on ka videotelefoni tehnoloogia.
Skype on ülemaailmset kõneteenust pakkuv firma, mis võimaldab arvutikasutajatel piiramatult ja tasuta rääkida. See töötab nii Windowsi, Linuxi, Mac OSXi kui ka Pocket PC keskkonnas. Skype?i tarkvara on saadaval 27 keeles, kaasa arvatud eesti keeles, ja see on maailmas kõige kiiremini leviv kõnesuhtlust pakkuv programm, mida on alla laaditud üle 130 miljoni korra. Ettevõte on eraomandis, mida toetavad maailma juhtivad riskikapitalifirmad.
Seotud lood
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.