?Ehituskaubad ei ole kõige parem valdkond, mida internetis müüa. Lihtne on müüa külmkappi, aga ehituskaupade ostmine eeldab mõningaid teadmisi,? räägib Otse24 ehituskaupluse juhataja Tõnis Vändre. ?Selge see, et meil ei ole nii suur sortiment kui tavapoes. Sortiment kujuneb kogemuste põhjal, kunagi ei hakka inimene ostma internetist näiteks värvitooteid.?
Ostetuimad tooted online ehituskaupade poodides on üldehitustarbed, mida kõik teavad ja millega on raske alt minna. Eriti hästi lähevad kaubaks ehitusplokid, -plaadid ja soojustusmaterjalid. ?Nagu elu on näidanud, ei osta inimene internetist selliseid asju, mis võivad saada kahjustatud või mida ta tahab oma silmaga näha,? räägib atlantic.ee juhataja Kalev Tikk. ?Üldehitusmaterjale seevastu ostetakse südamerahuga, keegi ei küsi, kuidas fiboplokk välja näeb.?
?Interneti eelis on see, et on odavam, muidu pole mõtet internetis müüa,? selgitab 1001ehituskaupa netipoe üks omanikke Lauri Didrichson. ?Meie juurdehindlusprotsendiga ei elaks ükski tavapood ära,? märgib Tõnis Vändre. Eelisteks, nagu iga online poe puhul, on veel aja kokkuhoid, ostmise mugavus, kauba kojutoimetamine ja võimalus osta ööpäev läbi. Didrichson usub, et nii mõnigi kord toimetab netipood suuremad kaubad kiiremini kohale kui ostja ise transporti otsides. Leppima peab aga tõsiasjaga, et raha tuleb ette maksta ning kaupu vaadata-katsuda ei saa. Tegelikult saab, aga ise lattu kohale minnes kaotab veebipoest ostmine mõtte.
E-ehituspoodide klientideks on enamasti nooremapoolsed mehed, kellele veebist ostmine on vastuvõetavam kui vanematele ehitushuvilistele. ?Kliendid on üldjuhul eraisikud, kes loevad igat krooni. Kes ehitab suurelt, see ostab tavalisest poest,? jagab Lauri Didrichson oma kogemusi.
Kalev Tikk on tüüpilised ostjad liigitanud kolmeks: internetihuvilised nooremad mehed, kes ei viitsi poes ehituskaupu uurida ja eelistavad oma ostud kodus teha; katsetajad, kes proovivad korra ja siis jälle ning töödejuhatajad, kes tellivad kaupu ehitusobjektidele. Viimastele on oluline, et kaup kähku ja kokkulepitud ajaks õigesse kohta jõuaks. Samas tunnistab Tikk, et neilt on kaupa tellinud isegi kauplused. ?Ja üks 60aastane naisterahvas helistas ja tellis terve koorma ?amottkive,? toob Tikk positiivse näite ebaharilikust kliendist. ?Hoiame madalat profiili ? kes on klientideks jäänud, need on jäänud,? sõnab Tikk.
Tellitu saab üldjuhul kätte üsna kärmesti ? Tallinna piires on e-poed valmis kauba kohale toimetama ühe päeva jooksul pärast raha laekumist, mujale Eestisse jõutakse hiljemalt nädala jooksul. Transpordi hind sõltub teekonna pikkusest ning kauba kogusest ja väärtusest.
?Näiteks 3000kroonise trelli võime tuua kohale tasuta, aga 3000 krooni eest telliseid ei saa kuidagi tasuta kohale toimetada,? selgitab Tõnis Vändre.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.