• OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,26%865,8
  • OMX Tallinn0,16%1 833,1
  • OMX Vilnius0,51%1 141,77
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,16%8 584,61
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,21
  • OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,26%865,8
  • OMX Tallinn0,16%1 833,1
  • OMX Vilnius0,51%1 141,77
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,16%8 584,61
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,21
  • 16.09.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reformierakond kordab Res Publica vigu

Tähelepanelikum poliitikajälgija on märganud, et välireklaamiga on tegelenud ainult kaks parteid: Keskerakond ja Reformierakond, kuigi parlamendis omab kohti kuus erakonda. Võimuparteidena on neil tugevamad rahastamisallikad ja nad võivad lubada ekstreemsusi. Ent seejuures ei taha nad arvestada eurosaadikute väljasõelumiseks peetud valimiste vigu.
Kui Res Publica on nüüd ettevaatlik, ei üritagi enam seinasuuruste näopiltidega uuesti furoori tekitada, siis reformistide ja keskparteilaste suured portreed figureerisid pealinnas igal pool. Viimaste taktika oli siiski erinev.
Reformierakonna esimesed kirbukirjas reklaamid olid mitte midagi ütlevad. Korduvaid pereheitmisi üle elanud Keskerakond kasutas raha noorpoliitikute tutvustamiseks. Reformi reklaamid septembris järgisid sama skeemi. Ju oli taotlus vanade ja uute tegijate ühtsuse näitlikustamine. Välja see eriti ei kukkunud. Oravad reklaamisid ministreid ja muid persoone, nii et võttis silme ees kirjuks. Samamoodi tegi mullu eurovalimiste eel Res Publica.
Enam eristuvad esitletavate seltskonnast kabinetiliikmed. Volikogudesse nad istuma ei lähe. Neil on valida valitsusliikme tooli või munitsipaalpoliitiku ameti vahel. Pole keeruline otsustada, kumb positsioon on kaalukam.
Kõhklusi äratav reklaamitav seltskond on ka meelelahutussaadete tegelased. Siingi paistab Reformierakond kordavat Res Publica vigu. Carmen Kass oli toona viimase reitingulanguse üks põhjusi. Reformile võivad sama efekti tekitada Baari tegelased ja Maie-Valduri sarnased publikumagnetid.
Keskerakond valis septembris teise tee. Nende ?vapiloom? oli ja on erakonna esimees, tema figureeriski pea igal plakatil. Selline taktika sarnaneb rahvusvaheliste suurfirmade reklaamistrateegiatega. Brändi kinnistamiseks peab sümbol olema võimalikult esil. Nii trooniski majandusminister Coca-Cola reklaamidega sarnaselt igal tänavanurgal.
Kahe erakonna edu teiste ees peaks olema mäekõrgune. Nii see vist ei tule. Kui enamasti reklaamitakse konkreetset kaupa, siis poliitikas on pakkumisel usaldus. Ja siin mängivad rahakoti paksuse kõrval paljud muudki tegurid. Seegi, kui mõni minister Marimaal oma positsiooni unustab.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 10:25
Ehituskonsultant Amhold aitas tühjale krundile rajada Trumpfi fiiberlasertehnoloogiaga tootmisüksuse
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele