Autojuhtide kaader vananeb kiiresti. Suurem osa neist on 50?60aastased mehed. Loomulikult otsime juurde noori. Mul on Kundas kolm noort poissi, kes on valmis õppima autojuhiks ja sellest tööst huvitatud. Kuid kolmeks aastaks ametikooli õppima minek oleks neile liiga kallis lõbu. Nad on lihtsatest peredest ja nende koolitamine käib vanematele üle jõu. Oleme kaalunud maksta poistele stipendiumit.
Kuid takistuseks on asjaolu, et stipendium läheb erisoodustuse alla. Siin muutub asi põhimõtteliseks. Lajos ja teised autotranspordifirmad maksavad makse niikuinii ja see raha läheb ka riikliku haridussüsteemi ülalpidamiseks. Miks siis seesama haridussüsteem ei võiks ette valmistada autojuhte ja maksta noortele poistele piisavalt stipendiumit, et neil oleks võimalik õppida. Teine võimalus on viia autojuhtide väljaõpetamine võimalus taas gümnaasiumi tasemele.
Autotranspordiettevõtted on meeletus hinnakonkurentsis. Seega ollakse sunnitud iga krooni käes veeretama ja heategevust ei saa endale lubada.
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.