Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Stipendiumite maksustamine erisoodustusega on vale
Autojuhtide kaader vananeb kiiresti. Suurem osa neist on 50?60aastased mehed. Loomulikult otsime juurde noori. Mul on Kundas kolm noort poissi, kes on valmis õppima autojuhiks ja sellest tööst huvitatud. Kuid kolmeks aastaks ametikooli õppima minek oleks neile liiga kallis lõbu. Nad on lihtsatest peredest ja nende koolitamine käib vanematele üle jõu. Oleme kaalunud maksta poistele stipendiumit.
Kuid takistuseks on asjaolu, et stipendium läheb erisoodustuse alla. Siin muutub asi põhimõtteliseks. Lajos ja teised autotranspordifirmad maksavad makse niikuinii ja see raha läheb ka riikliku haridussüsteemi ülalpidamiseks. Miks siis seesama haridussüsteem ei võiks ette valmistada autojuhte ja maksta noortele poistele piisavalt stipendiumit, et neil oleks võimalik õppida. Teine võimalus on viia autojuhtide väljaõpetamine võimalus taas gümnaasiumi tasemele.
Autotranspordiettevõtted on meeletus hinnakonkurentsis. Seega ollakse sunnitud iga krooni käes veeretama ja heategevust ei saa endale lubada.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.