• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,75%6 037,96
  • DOW 30−0,8%44 390,69
  • Nasdaq −1,21%19 552,32
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,14
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,75%6 037,96
  • DOW 30−0,8%44 390,69
  • Nasdaq −1,21%19 552,32
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,14
  • 23.12.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskerakonna ja K-kohukese juhtum

Oktoobris, enne kohalike omavalitsuste valimisi, põhjustasid kõneainet K-nimeline kohuke ning Keskerakond.
Nimelt olid äravahetamiseni sarnased Keskerakonna ja uue kohukese logo, mõlema nn identiteeti kannavad rohelisel taustal asuvad K-tähed. Avalikkus tõlgendas kohukesereklaami Keskerakonna imgoreklaamina.
Keskerakonna kauaaegse koostööpartneri, reklaamiagentuuri Idea tehtud K-kohukese kampaania polnud reklaamispetsialistide hinnangul midagi muud kui osa Keskerakonna valimiskampaaniast.
Reklaamiagentuuri Ecwador juht Heily Aavik nentis sügisel, et see on suhteliselt alatu trikk, mis iseenesest ju pole seadusega keelatud ka. ?Siiski arvan ma, et iga idioot saab aru, mille jaoks see tehtud on,? ütles Aavik.
Kontuur Leo Burnetti juhi Jane Oblikase hinnangul kasutatakse kampaaniaga julmalt ära reklaami ja tootjaid. ?See kokkulepe on nii läbinähtav ja piinlik. Minu meelest oleks Keskerakond võinud selja sirgu lüüa ning öelda: jah, tegime küll,? lausus Oblikas. ?Kui reklaami tavalise inimesena näen, siis ei tärka küll kohe pähe, et tegu on kohukese reklaamiga. Seal pole isegi kohukest peal! Nad kahjustavad sellega kogu reklaamitööstuse mainet. See võtab ära igasuguse isu valima minna.?
Reklaamiagentuuride liidu juht Rein Iida märkis, et välireklaam on suunatud massidele ja normaalse tähelepanelikkuse juures seostub see reklaam Keskerakonnaga. Põhjuseks on pikaajaliselt Keskerakonna kasutuses olnud visuaalse sümboolika kasutamine reklaamplakatitel, lausus Iida.
Reklaamiagentuuri Idea juht Mark Eikner kinnitas, et seost Keskerakonnaga kampaanial kindlasti pole.
?Nad ei pretendeeri K-tähe ainuõigusele, nagu nad ka ise välja ütlesid, ega ka rohelise värvi ainuõigusele. Poliitilist tooni on kampaaniates varemgi kasutatud. Res Publica loeb Limpa reklaamile teksti ja... Ma arvan, et see pole esimene kord, kui poliitilist tausta ära kasutatakse,? väitis Eikner.
ASi Kohuke Eesti müügijuht Jüri Kambura ütles, et K-täht K-kohukese nime ees viitab ettevõtte brändile. ?Tahame tarbijale meelde tuletada kohukese brändi ja K-kohuke kuulub meie tootesarja,? ütles Kambura.
AS Kohuke on Tallinna Piimatööstuse tütarfirma. Tallinna Piimatööstuse üks omanik on Oliver Kruuda, kes oli Keskerakonna suurtoetaja ka möödunud kohalike valimiste ajal.
Tookord annetas Kruuda Keskerakonnale miljon krooni, Keskerakonna mõjusfääris olev politseiamet aga sai varsti pärast seda endise Kalevi kommivabriku hoone rentnikuks. See rendileping toob Oliver Kruudale aastas sisse miljoneid kroone.
Õiguskantsler Allar Jõks nentis novembris, et kohukesereklaamide näol on tegu ilmse poliitilise reklaamiga, millega kombatakse teadlikult lubatava käitumise piire.
Kohukesekampaania valiti aasta leidlikemaks turundusnipiks.
Tarbijakaitse aga karistas reklaami tootjat ja avalikustajat ASi Idea AD reklaamiseaduse rikkumise ehk eksitava reklaamikampaania eest 25 000 krooni suuruse rahatrahviga.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 10:00
Iduettevõtja: Eestis algab uus võbelus
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele