• OMX Baltic−0,64%293,07
  • OMX Riga−0,15%891,7
  • OMX Tallinn−0,93%1 860,44
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−2,7%5 614,56
  • DOW 30−2,08%41 911,71
  • Nasdaq −4%17 468,32
  • FTSE 100−0,17%8 585,22
  • Nikkei 225−0,64%36 793,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic−0,64%293,07
  • OMX Riga−0,15%891,7
  • OMX Tallinn−0,93%1 860,44
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−2,7%5 614,56
  • DOW 30−2,08%41 911,71
  • Nasdaq −4%17 468,32
  • FTSE 100−0,17%8 585,22
  • Nikkei 225−0,64%36 793,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 18.01.06, 10:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Burkhardt ründab The Wall Street Journalis Eesti vasakpoolset valitsust

Eesti Raudtee nõukogu esimees Edward A. Burkhardt kritiseerib USA majanduslehes The Wall Street Journal teravalt Eesti valitsust.
Järgneb Burkhardti kommentaar ajalehest:
'Mary Anastasia O"Grady maalis 4. jaanuari artiklis 'Kõik võiksid olla nagu Eesti' pildi liberaalsest, demokraatlikust Eestist, mis sai alguse Mart Laari ja teiste Eesti patriootide juhitava valitsuse eestvedamisel vahetult pärast 50aastast nõukogude okupatsiooni. Kahjuks on pilt sellest ajast muutunud, kui järjestikused vasakpoolsed, endiste kommunistide juhitavad valitsused asusid ründama erastamist ja teisi algatatud reforme.
Minu ettevõte on olnud seotud raudtee erastamise ja restruktureerimisega kümnes riigis. Aastal 2001 juhtisime gruppi, kes oli Eesti Raudtee 66% aktsiate edukas ostja, makstes nende eest umbes 60 miljonit dollarit. Alates sellest ajast oleme investeerinud tugevalt infrastruktuuri ja veeremipargi kaasajastamisse, tõstnud teenindustaset, veomahte ja turvalisust, kaotanud juhtkonna korruptsiooni ja muutnud raha kaotava ettevõtte kasumlikuks. Oleme seda teinud ilma valitsuse toetuseta.
Eelmisel aastal toimunud kohalike omavalitsuste valimiste järel oleme kogenud aga vaenulikku regulatiivset keskkonda ja poliitilist kisa raudtee taasriigistamiseks. Valitsuse heakskiitmisel kehtestatud raudtee kasutamise tasud tagavad infrastruktuuri ebaefektiivse uuendamise ja aktsionäridele vähese tootluse. Sellisest poliitikast kasusaajad on Venemaa naftatransiidiga seotud huvigrupid, kes on praegust valituskoalitsiooni tugevalt toetanud. Tegelikkuses on meid sunnitud toetama nende tegevust.
Pole üllatav, et selliste asjaolude juures soovivad meie aktsionärid oma investeeringust loobuda, seni kuni midagi veel päästa on. See annab valitsusele otsitud taasriigistamise võimaluse.'

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele