Tänavuse aasta esimene kvartal on oma tulemuste osas tundavalt erinev varasematest: kui tavaliselt tõmbab ehitustegevus pärast jõulupühi hinge, siis tänavu käis see pea sama hoogsalt edasi.
Mõned aastad tagasi võisid tootjad tehase veebruaris-märtsis lausa seisata, nüüd sellist võimalust pole. Loomulikult on siin ka erandeid, sest talvine lumi ja külvad seab ehitustegevusele piire, kuid üldistatult oli tänavu I kvartal oluliselt aktiivsem.
Endiselt jätkub tööjõu kallinemine. Aastatagusega võrreldes kallines tööjõud kolm korda, ehitusmasinate hinna suhteline kallinemine oli üle kahe korra suurem kui ehitusmaterjalide suhteline kallinemine.
I kvartalis 2006 kasvas Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete müügikäive eelmise aastaga võrreldes kolmandiku võrra - 1450 miljoni kroonini.
Suurima kasvuga on täitematerjalid: killustiku ja liiva müük kasvas enam kui poole võrra.
I kvartali kasvunumbreid ei maksa siiski üleliia tõsiselt võtta, sest esimene kvartal on järgmistega võrreldes oluliselt väiksemamahulisem - näiteks killustiku puhul moodustas eelmise aasta esimese kvartali tulemus aastamüügist vaid umbes kümnendiku.
Enam kui poole võrra kasvas ka seinamaterjalide müük, peaaegu poole võrra soojustusmaterjalide müük. Avatäidete, betoonisegude, katusematerjalide ja tsemendi müügi kasv küündis kolmandikuni eelmise aasta tulemusest.
2006. a materjalide müügikasvu prognoos on eelmise aasta lõpuga võrreldes protsendipunkti jagu kasvanud.
2005. aasta kolme kuu jooksul eksporditi ehitusmaterjale 417 miljoni krooni eest, mis ületab 2005. a sama ajavahemiku tulemust 133 miljoni krooni võrra.
Suurima ekspordikäibe mahuga on ehitusmontaažvahtude tootja OÜ Krimelte, järgnevad AS maxit Estonia ja AS Saku Metall. Suurima ekspordikäibe osatähtsusega võrreldes ehitusmaterjalide müügikäibega on samuti OÜ Krimelte (eksport üle 90%). Ligikaudu kolmveerandi toodangust eksportinud firmasid on juba rohkem: seinamaterjalide valmistajad AS Aeroc, AS Wienerberger ja AS Silbet ning avatäidete tootjad OÜ K.M.T. Fassaadimeistrid, AS Saajos Inexa ja AS Viljandi Aken ja Uks.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.