• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,83%38 340,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,07
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,83%38 340,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,07
  • 20.09.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõik Toyotad tehakse tellimuse järgi

Tagamaks kliendirahulolu ja auto kvaliteedi, rakendab Toyota ideoloogiat Just-In-Time. See tähendab, et kõik auto tootmiseks vajalikud komponendid tarnitakse õigel ajal, õiges koguses ja õigesse kohta. Selline süsteem võimaldab hoida laokulud madalad ning kiirendada tootmistsüklit.
Toyota jälgib ka seda põhimõtet, et üha rohkem toodetakse autosid sellel kontinendil, kus neid müüa tahetakse. Näiteks eelmisel aastal müüs Toyota Euroopas 964 000 autot ja nendest oli Euroopas toodetud 638 000 autot.
Kui tootmine ja müük toimub ühes piirkonnas, võimaldab see lühendada tarneaega kliendile.
Tagamaks klientidele autode ja varuosade sujuvat ja täpset tarnimist, on Toyota Euroopas üle sehitanud võrgu, mis koosneb 8 tehasest, 12 varuosakeskusest, 19 logistikakeskusest.
Selline struktuur tagab autode sujuva tarne kliendile nii Jaapanist kui ka Inglismaalt. Toyota süsteemis ei toodeta autosid lattu, vaid kogu tootmine toimub vastavalt nõudlusele.
Täpse nõudluse määratlevad klientide tellimused ning seda tööd koordineerivad igas riigis asuvad importöörid.
Täpselt nõudlusele vastav tootmine võimaldab hoida madalad laokulud ning reageerida paindlikult nõudlusele. Lisaks sellele suudavad tehased reageerida operatiivselt nõudluse võimalikule muutusele.
See on ka üks Toyota edu põhjusi, et suudetakse efektiivselt toota, hoida laokulud madalad ning reageerida operatiivselt nõudluse muutumisele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele