Tagamaks kliendirahulolu ja auto kvaliteedi, rakendab Toyota ideoloogiat Just-In-Time. See tähendab, et kõik auto tootmiseks vajalikud komponendid tarnitakse õigel ajal, õiges koguses ja õigesse kohta. Selline süsteem võimaldab hoida laokulud madalad ning kiirendada tootmistsüklit.
Toyota jälgib ka seda põhimõtet, et üha rohkem toodetakse autosid sellel kontinendil, kus neid müüa tahetakse. Näiteks eelmisel aastal müüs Toyota Euroopas 964 000 autot ja nendest oli Euroopas toodetud 638 000 autot.
Kui tootmine ja müük toimub ühes piirkonnas, võimaldab see lühendada tarneaega kliendile.
Tagamaks klientidele autode ja varuosade sujuvat ja täpset tarnimist, on Toyota Euroopas üle sehitanud võrgu, mis koosneb 8 tehasest, 12 varuosakeskusest, 19 logistikakeskusest.
Selline struktuur tagab autode sujuva tarne kliendile nii Jaapanist kui ka Inglismaalt. Toyota süsteemis ei toodeta autosid lattu, vaid kogu tootmine toimub vastavalt nõudlusele.
Täpse nõudluse määratlevad klientide tellimused ning seda tööd koordineerivad igas riigis asuvad importöörid.
Täpselt nõudlusele vastav tootmine võimaldab hoida madalad laokulud ning reageerida paindlikult nõudlusele. Lisaks sellele suudavad tehased reageerida operatiivselt nõudluse võimalikule muutusele.
See on ka üks Toyota edu põhjusi, et suudetakse efektiivselt toota, hoida laokulud madalad ning reageerida operatiivselt nõudluse muutumisele.
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.