Beebicenter Taevakarva Kutsu finantsjuhi Kersti Piirmetsa sõnul ei naudi Eesti beebikaupade müüjad muretut põlve, sest konkurents on tihe. Ta tõi näiteks Soome, kus Helsingis on kolm beebikauplust, Tallinnas aga võitleb klientide pärast 12 kauplust. Siiski jätkub veel kõigile kliente ning beebikaupade äri läheb stabiilselt tõusvas joones. Põhjuseks ei pea kaupmehed mitte niivõrd sündivuse kasvu ca 1000 lapse võrra aastas, kuivõrd elujärje paranemist.
"Kui veel aastaid tagasi kasutati teistelt saadud riideid ja vankreid, siis nüüd ostetakse üha enam lapsele kõik uued asjad. Kaupluses näen, et väga palju on neid kolmekümnendates peresid, kuhu perre tuleb kas teine või kolmas laps. Majanduslik olukord on parem ja lapsele ostetakse kõik uued ja kvaliteetsed kaubad," selgitas Piirmets. Alates kärudest ja vankritest ning lõpetades beebiriiete ja mänguasjadega.
Kuigi lapsele püütakse osta parimat, pole Piirmetsa sõnul eksklusiivkaubad veel erilist turgu leidnud. Näiteks elektroonilisi beebimonitore ja hingamisanduriga madratseid nõutakse seni veel vähe.
Laias laastus oli Piirmetsaga päri Babylandi kaupluseketi juhataja Sven Rivik, kes samuti pole täheldanud hüppelist tõusu, küll aga stabiilset kasvu.
"Kui jõukasse perre sünnib esimene laps, tehakse hulga suuremaid kulutusi kui siis, kui peres on juba mitu last. Ka on kärude ja vankrite kvaliteet nii palju paranenud, et neid saab kasutada mitu last. Järelturg sellistele suurtele toodetele on täiesti olemas," sõnas Rivik.
Samas tõdes ta, et ootamatult on kasvanud turvatoolide ning mugavustarvete müük. "Vannitamise abivahendid, mähkimisalused ja kaubad, milleta veel aastaid tagasi läbi aeti, müüvad praegu hästi. Tihti ostetakse neid ka topelt, näiteks vannikomplekt koos mähkimisalustega. Üks koju ja teine samasugune vanavanemate juurde, et laps tunneks ennast ka seal sama hästi," tõi Rivik näite.
Beebikaupluse Kaks Karu juhataja Anne Saarepi sõnul lähevad neil hästi müügiks kallid mänguasjad ning kvaliteetsed ja hinnalt kõrgemad käimis- ning söötmistoolid. Käive on stabiilselt tõusnud 10% ringis. "Konkurents on küll tihe, aga ostjaid jätkub," kinnitas ta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.