• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,43%5 998,65
  • DOW 300,64%44 008,53
  • Nasdaq 0,03%19 275,55
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,37
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,43%5 998,65
  • DOW 300,64%44 008,53
  • Nasdaq 0,03%19 275,55
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,37
  • 27.10.06, 19:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Info-Auto: võlanõudja Lauri Vitsuti väited on valed

AS Info-Auto juhatuse esimees Kaupo Katkosilt ütles, et maksude sissenõudja Vitsuti väited ASi Info-Auto kohta on valed.
Vitsuti arvates kasutab maksuamet tema kliendiga jõuvõtteid ja kulutab maksumaksja raha. Vitsut kahtlustab, et maksuametile võis tema kliendi peale "koputada" Info-Auto, mis tahab hoida Volvode müüja monopoli.
Maksu- ja tolliamet tundis huvi Vitsuti ühe kliendi Jüri Segali vastu ja otsis seetõttu läbi ärimees Vitsuti firma OÜ Majanduskaitse Büroo.Vitsuti sõnul võis Volvode maaletoomisest ja edasistest sündmustest maksuametile "koputada" Info-Auto. Info-Auto tegeleb nimelt Volvode maaletoomisega ning Vitsuti sõnul võis ettevõttele ette jääda Segal, kes uusi Volvosid odavamalt müüs kui ametlik maaletooja. Segal on mõnda aega elanud Saksamaal ning tal on tutvusi autotehases.
"Keegi pidi midagi koputama, niisama pole midagi juhtunud. Need on puhtalt versioonid. Me ei suuda seda tõestada," lausus Vitsut aripaev.ee-le.
Segal on müünud Vitsuti sõnul rohkem Volvosid kui Info-Auto aasta jooksul. Segal oli müünud umbes kümmekond autot. Segal laenas F.T.W. Kaubandusele raha Volvode ostmiseks. Kuna ettevõte ei suutnud võlga Segalile ära maksta, pidi Segal saama autode omandiõiguse endale. Autode omandiõiguse saamine aga hakkas Segalil venima. Üks põhjus selleks võib olla maksuameti sekkumine.
"Siin käib võitlus 5,1 miljoni krooni pärast," rääkis Vitsut. Just sellisele summale on hinnatud Segali poolt väljanõutud Volvode väärtus.
Järgneb intervjuu Katkosiltiga.
Kui palju müüb Info-Auto Volvosid aastas ja Tartu piirkonnas eraldi?
2005 aastal müüs AS Info-Auto Eestis 317 Volvot, millest 33 Tartus.
Kas te tunnete või keegi teie firmast Jüri Segali nimelist isikut, kes müüb Volvosid? Kas peate teda endale konkurendiks?
Ei tunne. Eestisse võib autosid tuua igaüks, otse tehasest müük peab aga siiski vastama Euroopa Liidu ja tehasepoolsetele nõuetele, mistõttu oma konkurentideks peame ainult ametlikke esindusi.
Vitsut ütles, et iga auto, mida Info-Auto müüb, saab ka 300 000 krooni võrra odavamalt müüa.Kuidas kommenteerite Vitsuti väidet, et teiepoolne juurdehindlus ühele autole on umbes 300 000 kr?
Päris kindlasti see nii ei ole. AS Info-Auto poolt pakutav Volvode mudelivalik algab S40ga, hinnaga alates 345 000 krooni. Teades Volvode sisseostuhindu tehasest pole selline äri kasumit taodeldes legaalselt võimalik.
Kas Info-Autost on keegi maksuametile andnud infot Segali tegevuse kohta?
2005.aasta septembris esitas Maksuamet AS Info-Autole kui Volvo sõiduautode ametlikule esindajale seoses väidetava käibemaksupettusega teabenõude 21 Eestisse imporditava Volvo kohta. Sooviti teada, kas AS Info-Auto on nende sõidukite impordiga seotud. Pärast minupoolset infot, et ei ole seotud ega ka sellest teadlik, edastati mulle nende sõidukite tehasetähised ja paluti nende kohta täiendavat teavet.
Teatasin vastavalt järelepäringule tehasest, et kõik antud sõidukid olid Volvo S60-d valmistusaastaga 2003 ja pärinesid Iisraelist, kus neid tõenäoliselt realiseerida ei suudetud. Seega oli tegemist 2 aastat vanade laoautodega. Loomulikult tundsin huvi, kes on sellise suurema sissetoodava autode hulga taga, kuid seda teavet maksuamet, seoses konfidentsiaalse uurimisega, mulle ei väljastanud.
Mida arvate Vitsuti teooriast, et Info-Autole võis ette jääda Segal, kes uusi Volvosid odavamalt müüs kui ametlik maaletooja?
Maksuamet pöördus meie poole mitte vastupidi, seega ei pea toodud teooria paika. Odavuse kohta väike arvutus teie artikli põhjal, kus vaidlusaluse nõude väärtuseks on toodud 8 Volvo S60-t summas 5,1 miljonit kroonii. See teeks ühe auto hinnaks 637 500.-, võrdluseks 2007 mudelaasta S60 hind AS Info-Autos algab 402 000.- kroonist. 637 tuhande eest võib juba soetada sama mudeli uue tippversiooni.
Kas teie firma on varem kuidagi kokku puutunud võlgade sissenõudja Lauri Vitsuti või tema firma OÜga Majanduskaitse Büroo?
Ei ole.
Hilisemate segaduste vältimiseks aga soovitaksin inimestele, kel uue auto ostusoov, pöörduda ikka ametlike esinduste poole.

Seotud lood

Uudised
  • 27.10.06, 16:49
Maksuamet: me ei tee kellelegi tellimustöid
Maksuamet ütles kommnetaariks maksude sissenõudja Lauri Vitsuti väitele nagu oleks maksuameti tööd Tartus mõjutatud, et maksuamet tellimustöid ei tee.
Uudised
  • 27.10.06, 11:35
Lauri Vitsut: Info-Auto võis maksuametile mu kliendi peale koputada
Võlgade sissenõudja Lauri Vitsuti arvates kasutab maksuamet tema kliendiga jõuvõtteid ja kulutab maksumaksja raha. Vitsut kahtlustab, et maksuametile võis tema kliendi peale koputada Info-Auto, kes tahab hoida Volvode müüja monopoli.
Uudised
  • 26.10.06, 15:48
Maksuamet otsis läbi ärimees Lauri Vitsuti firma
Maksu- ja tolliamet tundis huvi ühe Lauri Vitsuti kliendi vastu seoses Tartu arvevabriku juhtumiga ja otsis seetõttu läbi ärimees Vitsuti firma OÜ Majanduskaitse Büroo.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele