Eestlased ei pööra pesupesemisel erilist
tähelepanu säästlikkusele - vähesed jälgivad teadlikult pesu- ja
pesupulbrikogust.
AS Tallinna Vesi reoveepuhastusjaama esialgsete näitude kohaselt ei ole selline käitumismall tänaseks veel muutunud.
"Võrreldes 2005. aasta suve 2006. aasta suvega, on tõusnud nii fosfaatide kui ka pindaktiivsete ainete sisaldus vees. Üks võimalikke põhjusi seisneb selles, et tavatarbija kasutab kontsentreerituid pesupulbreid endistes kogustes," kommenteeris Ellen Mihklepp, AS Tallinna Vesi reoveepuhastusjaama juht.
"Vähem pesupulbrit tähendab, et keskkonda, sealhulgas meie veesüsteemi, satub vähem kemikaale. Väga lihtsa liigutusega saavad nüüd kõik inimesed anda oma panuse keskkonna ja looduse säästmiseks. Kõige olulisem asi on see, et inimesed õpiksid õigesti doseerima ning järgiksid pesupulbri pakenditel olevaid sellekohaseid juhendeid - lihtsalt kolmandiku võrra väiksem pesupulbrikogus aitab säästa keskkonda," rääkis Hallar Meybaum, Eesti Keemiatööstuse Liidu direktor.
Tänavu aprillis kirjutasid maailma juhtivad pesupulbritootjad Henkel, Procter Gamble, Reckitt-Benckiser, Unilever ning kohalik tootja Mayeri Industries Tallinnas alla koostöömemorandumile, millega pandi alus ühisprojektile "Pese säästvalt!". Kompaktpulbrite kasutuselevõtuga kaasnes üle-Eestiline tarbijatele suunatud teavituskampaania, mille eesmärk oli õpetada inimesi uusi pesupulbreid õigesti doseerima ning EuroCompact logo kandvaid tooteid ostukohas ära tundma.
Seotud lood
AS Tallinna Vesi soovitab inimestel üle
kontrollida veemõõdusõlmede ja -torude seisukord ning külmumise vastu abinõud
kasutusele võtta.
Kaks suurt pesupulbritootjat Procter
Gamble ja Henkel vastasid positiivselt Maailma Looduse Fondi (WWF) ettepanekule
kaotada alates 2009. aastast Läänemere-äärsetes riikides müüdavatest
pesuvahenditest fosfaadid.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.