Saaremaa sadama projektijuhi Peeter Palu
sõnul saab sadam teenindada suuremat osa Läänemerel seilavaid laevu, kuid
kliendid peavad siiski arvestama 200-meetrise kai võimalustega, kirjutab
saarlane.ee.
Festivali “Saaremaa valss” eestvedaja Antero Päiväläinen kurtis Äripäevas, et planeeris tuleva aasta jaanipäevaks rentida Tallinki aluse Galaxy, millega festivalirahvas Saaremaale tuua. Alus mahutab 2500 reisijat ja oleks lahendanud ajutiselt kohaliku ööbimiskohtade põua. Paraku teatas Tallink, et Galaxy mahub küll sadamasse, kuid seda ei saa seal kai külge kinnitada. Pettunud soomlase hinnangul jääb Kuressaarel, Saaremaal ja Eestil seetõttu saamata ligemale 12 miljonit krooni.
“Kui seni ei saanud üldse suuremad laevad Saaremaale, siis nüüd on jälle häda, et veel suuremad ei saa,” ütles Saaremaa sadama projektijuht Palu. Ta märkis, et sadam võtab suuri laevu vastu küll, kuid piiriks on 200-meetrise kai pikkus. Galaxy on aga paraku 220 meetrit pikk.
Nii pikkade laevade kohta pole seni sadamale pakkumisi olnud. “Pole mõtet ehitada sadam mõne üksiku laeva pärast kaks korda suurem. Enamik laevu on siiski alla 200 meetri pikad, nende tarbeks meie sadam ongi,” rääkis Palu.
Ta nentis, et ürituse korraldajad võinuksid vaevuda uurida, millised alused sadamasse mahuvad ja siis võtma sobiva pikkusega laeva, mida Läänemeres on küllalt. Paraku pole festivali korraldajad Palu sõnul siiani ühegi sadamatöötajaga kontakti võtnud ja kogu loo kohta on ta infot saanud kaudsetest allikatest.
Palu kinnitusel on põhimõtteliselt võimalik rajada kai otsa lisapollar, aga ühekordse sildumise puhul pole sellel mõtet. “See tuleks kõne alla, kui teaksime, et näiteks mõni 240 meetri pikkune laev hakkab pikema aja jooksul regulaarselt sadamat külastama,” tõi ta näite.
Teisipäeval, 21. novembril kirjutas Äripäev, et kevadel suure poliitikute melu saatel ja roheliste vastuseisust hoolimata avatud Saaremaa sadam seisab enamiku aastast tühjana, olles majanduslikult vähetulus.
Kolm Saaremaa sadama töötajat ja turvamees on sel aastal näinud seitset ristluslaeva, millel seilas 4909 reisijat, kuid mitu neist maabus, pole teada. Riigile kuuluv Tallinna Sadam on projekti investeerinud 135,25 miljonit krooni, millele lisanduvad tee-ehitus ja muud tööd.
Seotud lood
ASi Tallinna Sadam rahaga ehitatud Saaremaa
Sadam Küdema lahe ääres võib tulevikus muutuda riigi doteeritavaks
regionaalsadamaks AS-i Saarte Liinid alluvuses.
Kuna Saaremaa sadamasse ei mahu suured
reisilaevad, jääb festivali Saaremaa Valss eestvedaja Antero Päiväläineni sõnul
sealsetel turismiettevõtetel saamata ligi 12 miljonit krooni.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.