• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 5000,00%5 949,17
  • DOW 300,00%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,00%8 071,35
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,35
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 5000,00%5 949,17
  • DOW 300,00%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,00%8 071,35
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,35
  • 15.01.07, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliit seab reeglid laenureklaamidele

Tarbijakrediidi direktiivi parandus kehtestaks ühtsed tarbimislaenude pakkumise ja reklaamimise tingimused kogu euroliidus.
Tarbijakatiseameti kinnitusel kehtestatakse reeglid siiski vaid 200 - 50 000 euro suurustele laenudele, mistõttu paljusid SMS-laenusid see otseselt ei puuduta. Küll aga kõikvõimalikke reisi-, päikese- ja pulmalaenusid, mida antakse peaaegu igale soovijale. kirjutas postimees.ee.
Direktiivi paranduseelnõu järgi peavad tarbimislaenude reklaam ja ka leping selgelt ja üheselt mõistetavalt näitama kliendile krediidi kogusumma, kestuse, kulukuse aastamäära, maksete summa, arvu ning sageduse, samuti kõik muud lepinguga seotud kulud.
Enamasti hoiduvad laenupakkujad reklaamis intressimäära näitamast. SMS-laenude puhul küünib aga aastaintress ligi poole tuhande protsendini.
«Igal isikul on õigus laenu anda,» kinnitas finantsinspektsiooni pressiesindaja Malle Aleksius. «Finantsinspektsioon jälgib krediidiasutusi, kes võtavad vastu ka hoiuseid. Aga kõnealuste laenude andjad seda enamasti ei tee.»

Seotud lood

Uudised
  • 05.02.07, 16:29
Lastele suunatud Snickersi reklaam kaob
Maailma üks suuremaid magusatootjaid Masterfoods loobub vabatahtlikult alla 12aastastele lastele suunatud reklaamidest.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 18:55
Freedom Holding Corp. teise kvartali tulemused näitasid tugevat kasvu
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele