Tarbijakrediidi direktiivi parandus kehtestaks
ühtsed tarbimislaenude pakkumise ja reklaamimise tingimused kogu euroliidus.
Tarbijakatiseameti kinnitusel kehtestatakse reeglid siiski vaid 200 - 50 000 euro suurustele laenudele, mistõttu paljusid SMS-laenusid see otseselt ei puuduta. Küll aga kõikvõimalikke reisi-, päikese- ja pulmalaenusid, mida antakse peaaegu igale soovijale. kirjutas postimees.ee.
Direktiivi paranduseelnõu järgi peavad tarbimislaenude reklaam ja ka leping selgelt ja üheselt mõistetavalt näitama kliendile krediidi kogusumma, kestuse, kulukuse aastamäära, maksete summa, arvu ning sageduse, samuti kõik muud lepinguga seotud kulud.
Enamasti hoiduvad laenupakkujad reklaamis intressimäära näitamast. SMS-laenude puhul küünib aga aastaintress ligi poole tuhande protsendini.
«Igal isikul on õigus laenu anda,» kinnitas finantsinspektsiooni pressiesindaja Malle Aleksius. «Finantsinspektsioon jälgib krediidiasutusi, kes võtavad vastu ka hoiuseid. Aga kõnealuste laenude andjad seda enamasti ei tee.»
Seotud lood
Maailma üks suuremaid magusatootjaid
Masterfoods loobub vabatahtlikult alla 12aastastele lastele suunatud
reklaamidest.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.