Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar
Savisaar otsustas Eesti Raudtee üldkoosolekul jätta võtmata dividendid Eesti
Raudteest. Riik on huvitatud eeskätt investeeringutest ettevõtte arengusse ja
infrastruktuuri.
Eesti Raudtee nõukogu esimehe Eva Vanambi sõnul on 9. jaanuari keskpäeval Eesti Raudtee ainuaktsionäriks saanud riik huvitatud eeskätt ettevõttesse investeerimisest, mitte dividendide saamisest, sh sellest, et teha tasa vahepealsetel aastatel erainvestori poolt põhjustatud puudujääk investeerimisel raudteeinfrastruktuuri, teatas ministeerium.
“Seega on praegu otstarbekas ainuaktsionäril otsustada 9. jaanuaril jaotatud dividendi mitte välja võtta ja kanda see jaotamata kasumisse, et Eesti Raudtee saaks neid vahendeid ettevõtte tarbeks kasutama hakata,” lisas Vanamb.
Eesti Raudtee 9. jaanuari 2007. a üldkoosoleku otsusega otsustati aktsionäride vahel jagada dividendidena 2005. a majandusaasta kasumist kasumiosa summas 227 272 500 krooni (2005. a kasum kokku oli 347 973 125), millest sellel hetkel veel 66% Eesti Raudtee aktsiate omanik Baltic Rail Services OÜ sai 150 miljonit krooni. Ülejäänud 77 272 500 tulnuks välja maksta riigile kui 34% Eesti Raudtee aktsiate omanikule.
Seotud lood
Eesti Raudtee uueks juhiks tõusva Kaido
Simmermanni sõnul läheb kinnisvara müügist saadud tulu eelarve täitmiseks.
Financial Times kirjutas Eesti raudtee
taasriigistamisest ja laiemalt investorite riskidest riikliku infrastruktuuri
investeerimisel.
Eile esimest päeva Eesti Raudteed juhtinud
Kaido Simmermann veetis esimese päeva veel vanas infrastruktuuridirektori
kabinetis, mille laud oli kiirelt paberite alla mattunud.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.