BIGi edukas tegevus litsentseeritud pangana on aastaga kasvatanud omanike Parvel Pruunsilla ja Vahur Volli rahakotti umbes kaks korda ning meelitanud suurpanku trügima väikelaenude turule.
"Ei kinnita ega lükka ümber," kõlab Parvel Pruunsilla napp vastus küsimusele, kas BIGi kasum suurenes mullu võrreldes 2005. aastaga kaks korda ehk kasvas 63,3 miljonilt kroonilt umbes 120 miljonile. BIGi omanike ja juhtide sõnul pole grupi konsolideeritud aastaandmed veel koos.
Mehed on viimastel aastatel võtnud dividendidena välja osa kasumist, enamiku aga investeerinud omakapitali.
Parvel Pruunsild peab edu aluseks seda, et nemad hakkasid esimestena väikelaenudega tegelema. "Tuleb oma aeg ära oodata," mõtiskleb Pruunsild. "Ega 90ndate aastate algul osanud keegi arvata, et selline tarbimistrall lahti läheb."
Pruunsilla sõnul on samuti oluline hea juhtkond. "Omanikud igapäevasesse töösse ei sekku," räägib Pruunsild. "Käsuliinid on korras ja subordinatsioon paigas."
Kogu grupi kasum oli 118 mln krooni. Nende põhjal oleks firma turuväärtus 800 mln krooni. Aastatulemusi pole firma seni veel avaldanud.
400 miljonit krooni saaksid mõlemad BIGi omanikud Parvel Pruunsild ja Vahur Volli, kui otsustaksid firma praegu müüa. Aasta tagasi oli Äripäeva rikaste edetabelis mõlema mehe vara väärtus 187 miljonit ja oldi 107.-108. kohal.Vahur Volli sõnul on nad kogu aeg keskendunud vaid ühele asjale - BIGi arendamisele. "Me pole kunagi läinud kaasa selliste projektidega nagu näiteks punase elavhõbeda hullus," muigab Voll.
Samas tunnistab Voll, et vähemalt kord kvartalis on nende juures käidud pinda sondeerimas, et äkki soovivad omanikud oma rahamasina maha müüa. "Nii kaua, kuni näeme arenguruumi ja suudame raha kaasata muul viisil, ei vaja me investorit ega kavatse ka börsile minna," annab Voll mõista, et vähemalt praegu neil müügihuvi pole.
Kui veel mõned aastad tagasi suhtuti BIGi eelarvamusega, et sealt küsivad laenu inimesed, kes pankadest laenu ei saa, siis poolteist aastat tagasi saadud pangalitsents ja laialdane reklaamikampaania on firma mainet muutnud.
Targo Rausi sõnul on ka turuolukord sedavõrd muutunud, et neid inimesi, kes teistest pankadest raha ei saa, peaaegu enam polegi.
Vahur Volli sõnul käib agressiivne reklaamimine nende pakutava kauba turunduse juurde. "Kui tahad väikelaenu palju müüa, pead olema kogu aeg pildil," räägib ta. "Tarbimislaen on mõnikord puhas impulsstoode." Volli hinnangul on ka suurpangad tarbimislaenude osatähtsust tõstnud. "Universaalpangad imbuvad vaikselt, ilma kärata meie nišši," tõdeb Voll.
Hansapanga Grupi juht Erkki Raasuke ja SEB Eesti Ühispanga juht Mart Altvee ütlevad kui ühest suust, et BIGi kui krediidiasutuse tulek pole pangandusturgu mõjutanud. "Pigem on hoopis suured pangad nende mängumaale trügimas," nendib Raasuke. Altvee hinnangul on BIG jätkuvalt agressiivne tarbimislaenude turul.
Seotud lood
Balti Investeeringute Grupi Pank (BIG)
otsustas eile toimunud aktsionäride üldkoosolekul maksta dividendidena välja 22
miljonit krooni ehk 275 krooni aktsia kohta.
Balti Investeeringute Grupi Pank (BIG) üks
omanik Parvel Pruunsild plaanib oma 11 miljonit krooni dividende välja
võtta.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.