Forbes.com järjestas 25 enim külastatavat kodulehekülge. Enamik internetikuulsustest on veebipäevikute ehk blogide pidajad. Majandusajakirja edetabelis sai esimese koha Lonelygirl15 nime all tuttavaks saanud You Tube'i staar Bree, kelle naljakaid ja karme pihtimusi käis kaemas miljoneid inimesi.
Enamik kuulsaid blogipidajaid on poliitikast kirjutavad tegevajakirjanikud ja professorid.
Missouri ülikooli meediauuringute professor Tom McPhail kinnitab, et blogijatele on suur võim tekkinud. "Blogijatel on võim mõjutada arvamusi ning selgitada. Varsti peetakse igaühte, kellel oma päevikut ei ole, heidikuks," ütles McPhail Forbesile.
Blogimine ei jää sellise suurusjärgu "staaride" laeks. Enamik blogikuulsustest on juba kas pikema raamatulepingu omanikud või teel selle poole. Näiteks Forbesi järjestuses 4. kohale tulnud ajakirjanik Matt Drudge, kes sai tuntuks sellega, et avalikustas oma kodulehel esimesena Clintoni-Lewinsky afääri, üllitas menuka raamatu "Drudge'i manifest".
Miks on blogide pidajad kuulsad? Päevikute üle arvet pidava Blogebrity.com'i eestvedaja Kyle Bunch nendib forbes.com'is, et igapäevaste kirjutajatega tekib lugejal intiimne suhe. "Oluline on just see eesnime baasil tekkiv sõprustunne lugeja ja kirjutaja vahel," märkis Bunch.
Kirjutaja poole pealt toimib igivana tung ennast väljendada. Päevikuid on peetud aastasadu. Mõned on ka trükki pääsenud - kas siis kirjutaja eluajal või postuumselt. Kui siia liita teatud osa kirjutajate edevus ja kuulsuseiha, siis saamegi blogide sündroomi.
Suur jõud on see, et internetipäevikutes saab oma mõtteid ja tundeid kiiresti tuhandeteni viia ja neid saab väljendada vabalt ning lihtsalt igapäevases keeles. Mida intiimsemad, seda mõjusamad. Vahel tuleb tarkuski kasuks.
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.