Tallinna linnavolikogu saalis algas täna
rahvusvaheline konverents, kus on kõneks inimkaubandus ja prostitutsioon kogu
Euroopa Liitu puudutava probleemina.
Avaettekande teinud linnavolikogu esimees Toomas Vitsut märkis, et Tallinna linnavõimu huvi niisuguse arutelu korraldamise vastu kinnitab kohaliku omavalitsuse tähelepanu sotsiaalselt teravale problemaatikale, teatas linnavalitsus.
„Teeb muret, et kõige hea kõrval seostatakse Tallinna üha enam siin pakutavate lõbustuste ja kasvava seksiturismiga,” nentis Vitsut. Samas on kolmveerand Tallinna elanikest seisukohal, et Eesti niisugusena reklaamimine teeb suurt kahju riigi mainele. ”2005. aastal tehtud uuring näitas, et kõiki sotsiaalseid gruppe, nii noori kui vanu, kõrgepalgalisi ja väiksema tuluga inimesi hirmutab tõsiasi, et üha laienev seksiäri võib riigi mainet kahjustada,” tõdes Vitsut.
Samas on tema sõnul näidanud uuringud sedagi, et naistega kaubitsemisel on nüüdis-Eestis ennekõike sotsiaalselt soodne pinnas: see levib just madala haridustasemega, töötute ja kodakondsuseta naiste seas, sageli ka alaealiste ja teiste sotsiaalselt kõige haavatavamate elanikegruppide seas.
Vitsut rõhutas, et tohutu inimkapitali raiskamine, mida seksiäri endast kujutab, sunnib rakendama väga otsustavaid vastumeetmeid. „Esmalt tuleks tõsiselt mõelda sellele, kuidas prostituudiks saamist ennetada, aga kavandada samas ka abinõud nende naiste tagasipöördumiseks tavaellu, rääkis Toomas Vitsut.
Seotud lood
Tallinna Ettevõtlusamet korraldab tänavu
kuni 18. märtsini Soome turul reklaamikampaania, mis keskendub
kultuuriturismile.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.