Kommunikatsioonibüroo Powerhouse juhataja
Janek Mäggi kirjutab Postimehes, et uus valitsus peaks lõpetama inflatsiooni
suurendavate lubaduste hoogsa täitmise, sest vastasel juhul kuumeneb majandus
üle.
Mäggi sõnul on uue valitsuse eesmärk on jagada rahvale niipalju raha laiali kui võimalik ilma makse tõstmata. Näiteks avaliku sektori palkade tõus sunnib erasektorit sellele järgnema ja ongi riigi laialijagatavad tulud senisest suuremad.
Mäggi leiab, et probleem seisneb krooni devalveerumises. Samas peab ta näiliseks riigi rikkust, mis on näiliselt sama suur kui laenukoormus. Eesti ei saaks viie Euroopa rikkaima riigi hulka isegi saja aasta pärast mitte. Eesti majanduse pääsemiseks Euroopasse on vaja saada eurotsooni.
Kroon on vaikselt, aga kindlalt devalveerunud 1992. aastast alates ja tema pidevalt nõrgenev ostujõud on juba vähendanud meie ekspordivõimet, kirjutab Mäggi ning ennustab trendi jätkumist.
Ühel hetkel muutub krooni suhe euro suhtes majanduslikult väljakannatamatuks ning kroon tuleb elujõu säilimiseks devalveerida. Kuigi Eesti Pank saab krooni kurssi muuta vaid kolme protsendi kaupa, ei ole üheski õigusaktis öeldud kui sageli. Soome ja Rootsi said devalveerimisest ainult kasu.
Seotud lood
Valuutavahetusfirma Tavid omanik Alar
Tamming kirjutas aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Eesti krooni
devalveerimine praegusel ajal on väga ebatõenäoline.
Sampo Panga juhatuse esimehe Aivar Rehe
sõnul ei tohiks Eesti krooni devalveerimise võimalikkusest üldse rääkidagi.
Spekulatsioonid krooni kursi ümber johtuvad
asjatundmatusest ning oletusi, et krooni kurss muutub, on alates 1992. aastast
pidevalt esitatud, märgib Eesti Pank oma avalduses.
Ärilaused tänastest, teisipäeva, 13. märtsi
lehtedest
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.