Maroko valitsus alustas läbirääkimisi
Hispaania partneritega käivitamaks projekti, mille tulemusena võiksid ehitajad
juba järgmisel aastal pihta hakata Gibraltari väina aluse raudteetunneli
ehitusega.
Praegu saab Hispaaniast Marokosse parv- ja kiirlaevadega, pärast tunneli avamist aga lisandub rong, millega saab transportida nii kaupu, autosid kui inimesi, vahendas BBC uudist postimees.ee.
Tunneli ehitamine on inseneridele paras pähkel, kuna Gibraltari väin on kohati kuni 300 meetrit sügav ja piirkond on geoloogilistelt tingimustelt keeruline. Nimelt on Aafrika ja Euroopa laamade vahel palju maakoore sisejõudude liikumisi.
Projekti maksumuseks võib eeldatavasti kujuneda 8-13 miljardit dollarit ehk 93-152 miljardit krooni. Vahendeid loodetakse hankida nii Hispaania kui ka Maroko avalik-õiguslikelt ettevõtetelt, samuti usutakse Euroopa Liidu toetusele.
Seotud lood
Saksamaa transpordiminister Wolfgang Tiefensee on
valmis lõplikult sõlmima Femern silla lepingu kui ta kohtub täna oma Taani
ametivenna Flemming Hanseniga.
Šveitsis avati täna maailma pikim maapealne
raudteetunnel - Saksamaad ja Itaaliat ühendav Lötschbergi tunnel läbi Alpide on
34 kilomeetrit pikk.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”