• OMX Baltic1,26%294,35
  • OMX Riga1,29%888
  • OMX Tallinn0,18%1 878,93
  • OMX Vilnius1,69%1 138,99
  • S&P 5001,12%5 842,63
  • DOW 301,14%43 006,59
  • Nasdaq 1,46%18 552,73
  • FTSE 100−1,03%8 666,08
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,3
  • OMX Baltic1,26%294,35
  • OMX Riga1,29%888
  • OMX Tallinn0,18%1 878,93
  • OMX Vilnius1,69%1 138,99
  • S&P 5001,12%5 842,63
  • DOW 301,14%43 006,59
  • Nasdaq 1,46%18 552,73
  • FTSE 100−1,03%8 666,08
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,3
  • 14.03.07, 13:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa ja Aafrika ühendatakse tunneliga

Maroko valitsus alustas läbirääkimisi Hispaania partneritega käivitamaks projekti, mille tulemusena võiksid ehitajad juba järgmisel aastal pihta hakata Gibraltari väina aluse raudteetunneli ehitusega.
Praegu saab Hispaaniast Marokosse parv- ja kiirlaevadega, pärast tunneli avamist aga lisandub rong, millega saab transportida nii kaupu, autosid kui inimesi, vahendas BBC uudist postimees.ee.
Tunneli ehitamine on inseneridele paras pähkel, kuna Gibraltari väin on kohati kuni 300 meetrit sügav ja piirkond on geoloogilistelt tingimustelt keeruline. Nimelt on Aafrika ja Euroopa laamade vahel palju maakoore sisejõudude liikumisi.
Projekti maksumuseks võib eeldatavasti kujuneda 8-13 miljardit dollarit ehk 93-152 miljardit krooni. Vahendeid loodetakse hankida nii Hispaania kui ka Maroko avalik-õiguslikelt ettevõtetelt, samuti usutakse Euroopa Liidu toetusele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele