Pronkssõduri-tülist hoolimata kasvas Eestit
läbiva Venemaa naftatransiidi maht.
Aasta kahe esimese kuuga kasvas Venemaa naftafirmade poolt Eesti kaudu läände veetavate kütusetonnide hulk mullusega võrreldes ligi kümnendiku, kirjutas Ärileht.
Tallinna Sadama kliendid töötlesid jaanuaris-veebruaris üle 4,4 miljoni tonni naftatooteid, eelmisel aastal aga alla 4,1 miljoni tonni, kasv toimus vaatamata Venemaa poliitikute ähvardustele panna transiit pronksmehe teisaldamise kavatsuse pärast seisma.
“Transiiti mõjutab vaid tuluarvestus, mitte poliitika,” ütles Eesti suurima kütuseterminali, AS-i E.O.S. juht Arnout Lugtmeijer. Tallina Sadama eelis on võime võtta vastu suuremaid laevu kui konkureerivad Ventspilsi ja Peterburi sadam, selgitas Lugtmeijer. Kui väiksemate laevadega on kütust kasulik vedada üksnes Euroopasse, siis Tallinn suudab lastida ka üle ookeanide sõitvaid laevu.
E.O.S. töötles ligi kahe kuuga 2,5 miljonit tonni kütuseid, mis on rohkem kui pool Eestit läbinud naftatoodete transiidist.
Seotud lood
Fakti Transiidikeskus ASi
müügiläbirääkimiste kohta pole veel ametlikult teatavaks tehtud, kuid
läbirääkimised algasid juba kevadel.
Pronksmehe ümarlaua kaasjuhataja, Tallinna
ekslinnapea Hardo Aasmäe arvates võiks Tõnismäele tulla autotunnel ja
purskkaevud.
Kaks viimast kuud on Venemaaga seotud Eesti
ettevõtjad ilma jätnud sadadest miljonitest kroonidest.
Kaitseminister teatas eile Tallinna
linnavalitusele, et kaevamine võib Tõnismäel alata juba tuleval kolmapäeval.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.