Schibsted Balticsi juhatuse esimees Mart
Kadastik kirjutab Postimehes, et majandustulemustest rohkem võib börsi mõjutada
mulje, mille ettevõte endast loob.
"Ekspress Grupp teab seda hästi ning püüab end praegu võimalikult suureks rääkida: reklaamides, avalikes esinemistes, teenindavate ajakirjanike abiga. Kellele maitseb A.Le Coqi õlu, sellele ei lähe korda Saku kuulutus, et nemad on Eesti suurimad õlletootjad. Seepärast võiks väite "Oleme suurim meediakontsern!" peale lihtsalt muiata," leidis Kadastik.
Kadastik märkis, et asi on tõsisem, kui vildaka turueksponeeringu abil loodetakse liigutada sadu miljoneid kroone. Kindlasti väärivad võimalikud investorid mitmekülgsemat ettekujutust meediaturul toimuvast.
Kadastiku sõnul on Eestis ainult üks väljaanne, mille tegevjuhid ja seeläbi käekäik on Ekspress Grupi määrata - Eesti Ekspress. Mitte üheski ülejäänus ei ole Ekspress Grupil kontrollipositsiooni. Seepärast sõltub Ekspress Grupi äriedu suurel määral koostööst partneritega.
Ekspress Grupi peamiseks partneriks ja samas konkurendiks on Eesti Meedia, ütles Kadastik.
"Kui 50:50 osalusega ettevõtted (Ajakirjade Kirjastus, SL Õhtuleht) kõrvale jätta, siis jääb Ekspress Grupile alles terve Ekspress, pool Päevalehte, veerand Linnalehte. Eesti Meediale kuuluvad Postimehe eesti- ja venekeelne väljaanne, Pärnu Postimees, Valgamaalane, enamik Virumaa Teatajast, pool Linnalehte, Sakalat ja Järva Teatajat. Võime liita kokku tiraažid, lugejate arvud või reklaamikäibed - mitte ükski arvutus ei anna Ekspress Grupi juhatuse esimehele Priit Leitole alust väita, et tema kontsern on Eesti suurim trükimeediaettevõte," rääkis Kadastik.
Kadastiku sõnul kuulub Schibsted Balticsi grupile sada protsenti Eesti suurimast telekanalist Kanal 2 ja 34 protsenti raadiofirmast Trio (Elmar, Kuku, Uuno). Ekspress Grupile - kriips.
Edu pole Ekspress Gruppi saatnud ka internetis. Postimees Online'il on peaaegu kaks korda enam külastajaid kui Eesti Päevalehe võrguväljaandel.
Nüüd, mil oma aktsia atraktiivsemaks muutmiseks tuleb iseennast tugevamana näidata, jäetakse Kanal 2 ja Schibstedi Leedu ettevõtted võrdlustest lihtsalt välja. Samas liidab Ekspress Grupp oma käibega kõik, mis võimalik (nii kohaliku raamatukaubanduse kui Leedu ajakirjad).
Milliseid skeeme firmade võrdlemiseks keegi ka ei kasutaks, kõik need jäävad oletuslikuks. Seda põhjusel, et Ekspress Grupp soovib minna börsile 2006. aasta auditeerimata majandustulemustega. Läbipaistva ärielu alustamine ei tule kergelt, nentis Kadastik.
Kadastik möönis, et Hans H Luik on väga nutikas mees: "Näib, et ta on tõepoolest õnnesärgis sündinud. Iseasi, kas selle särgi sees jagub pikaajalist õnne ka tuhandetele väikeaktsionäridele."
"Pigem nõustun analüütikutega, kelle väitel on Ekspress Grupi aktsia ülehinnatud. Tänapäeval kujundab meediaettevõtte väärtuse eelkõige tema positsioon internetis. Ekspress Grupi asend selles vallas on Eestis nõrk, Leedus ja Lätis olematu," kirjutas Kadastik.
Seotud lood
Ekspress Grupp ASi juhatuse esimehe Priit
Leito sõnul on mulluse käibe võrdluses Ekspress Grupi puhul tegemist Eesti
suurima meediakontserniga, teatas grupp.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.