• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2251,2%38 996,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2251,2%38 996,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 28.03.07, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hübriidauto omanikud võivad parkimissoodustuse kaotada

Tallinna linn võib peagi kaotada hübriidautode parkimissoodustuse, sest linnaametnike sõnul on taolisi autosid linnatänavatel ja seega ka soodustuse saajaid juba liiga palju.
Aripaev.ee-le saabunud vihje kohaselt sai sellise vastuse noor ema, kes plaanis tagasi tööle minna ja tasuta parkimise saamiseks hübriidauto osta. "Plaanisin osta Honda Civicu hübriidauto lootusega Tallinnas tasuta parkida, kuna parkimisala laieneb mõttetusse ulatusse. Ja et asjas enne kindel olla, helistasin transpordiametisse, et igaks juhuks saada kinnitust, et parkimise soodustus hübriidautodele jtkub," kirjutas vihjaja.
Noore ema sõnul vastati transpordiametist, et kuna Tallinnas on juba registreeritud ca 1000 hübriidi, siis sellest soodustusest soovitakse loobuda. Talle pakuti aastast luba, kuid kas seda hiljem ka pikendatakse, ei ole kindel.
"Tore muidugi, kui inimesed on investeerinud üle 100 000 krooni kallimasse autosse, et linnaõhku puhtamana hoida. Ja kuna nad seda juba teinud on, siis on see lisakulutus nende endi asi. Parkimisesoodustuse võib iga kell ära võtta. Ja see on linn, mis ennast eriti roheliseks ja kultuuripealinnaks tahab nimetada?" pahandas vihje saatja.
Aripaev.ee järelpärimise peale vastas abilinnapea Jaanus Mutli, et soodustus võib tõepoolest kaduda. "Soodustuse andmisega on Tallinn propageerinud keskkonnasäästlike sõidukite suuremat kasutuselevõttu, et vähendada mootorsõidukite negatiivset mõju keskkonnale ja tõsta liiklejate keskkonnateadlikkust. Parkimissoodustuse kaotamise võimalust on kaalutud, kuna hübriidmootoriga sõidukitele väljastatud parkimislubade arv on aasta-aastalt kasvanud," ütles Mutli.
Mutli sõnul näitab see, et hübriidmootoriga autode populaarsus on tõusnud, mis viitab ka inimeste teadlikkus paranemisele. See oligi üks soodustuse andmise eesmärkidest.
"Lisaks on probleemiks kujunenud aasta-aastalt suurenev kesklinna parkimiskohtade defitsiit. Plaanime praegu jõus olevad soodustused kindlasti üle vaadata. Millisel kujul hakkavad tulevikus soodustused keskkonnasõbralikele autodele kehtima, selgub lähiajal," lisas abilinnapea.
Soodustuse kaotamist või muutmist Mutli kuidagi hübriidautode ostjate suhtes ebaausaks ei pea, kuna tema sõnul ei tohiks hübriidmootoriga sõiduki soetamise ainsaks kriteeriumiks olla parkimistasu vabastuse saamine, vaid ikka soov aidata kaasa puhtama elukeskkonna kujundamisele.
"Üldtuntud asjaolu hübriidmootoriga sõidukite soetamisel on selliste sõidukite kõrgem soetusmaksumus ning väiksem ktusekulu ehk väiksemad ekspluatatsioonikulud. Ebaaus oleks olukord, kus Tallinna vana- ja südalinnas oleksid suurem osa parkimiskohtadest hõivatud hübriidmootoriga sõidukite poolt ning teist liiki sõidukeid ei oleks seetõttu võimalik parkida," selgitas Mutli.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 30. jaanuari 2003 määrusele on hübriidmootoriga sõiduki parkijad parkimistasu maksmisest vabastatud. Hübriidsõiduki all mõistetakse osaliselt või täielikult elektrimootori jõul liikuvat sõidukit, mille kohta on tehtud vastav kanne sõiduki registreerimistunnistusele. Maksuvabastuse saamiseks tuleb esitada taotlus Tallinna Transpordiametile. Maksuvabastust tõendab transpordiameti poolt väljastatud vastav soodusluba.
27. märtsi seisuga on antud parkimissoodustus 140 hübriidmootoriga sõidukile.

Seotud lood

Uudised
  • 03.04.06, 16:43
Rootsis hübriidautodel ülihea minek
Läinud kuul Rootsis müüdud uutest autodest olid tervelt 15% hübriidautod, mis on kõigi aegade rekord.
Uudised
  • 30.03.07, 13:06
Rootsi keskkonnasõbralike autode ostjad saavad ligi 17 000 krooni toetust
Kõik need, kes Rootsis omale pärast 1. aprilli keskkonnasõbraliku auto ostavad, saavad 10 000 Rootsi krooni (ligi 17 000 Eesti krooni) toetust, kirjutas Rootsi päevaleht Dagens Nyheter.
Uudised
  • 12.03.07, 13:41
Strandberg: mina sõidan Honda hübriidautoga
Roheliste partei juht Marek Strandberg ütles aripaev.ee online-intervjuus, et tema sõidab halva ilmaga Honda hübriidautoga.
Uudised
  • 02.04.07, 13:17
Tallinn: Roheline Pealinn?
Tallinna Linnavalitsusest tulevad teated panevad tihti õlgu kehitama. Eks see ole vist sellise suurusega linna puhul paratamatu. Imelikuks muutub asi aga siis, kui lühikese aja jooksul antakse elanikele täiesti vastandlikke signaale.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele