Tallinna linn võib peagi kaotada
hübriidautode parkimissoodustuse, sest linnaametnike sõnul on taolisi autosid
linnatänavatel ja seega ka soodustuse saajaid juba liiga palju.
Aripaev.ee-le saabunud vihje kohaselt sai sellise vastuse noor ema, kes plaanis tagasi tööle minna ja tasuta parkimise saamiseks hübriidauto osta. "Plaanisin osta Honda Civicu hübriidauto lootusega Tallinnas tasuta parkida, kuna parkimisala laieneb mõttetusse ulatusse. Ja et asjas enne kindel olla, helistasin transpordiametisse, et igaks juhuks saada kinnitust, et parkimise soodustus hübriidautodele jtkub," kirjutas vihjaja.
Noore ema sõnul vastati transpordiametist, et kuna Tallinnas on juba registreeritud ca 1000 hübriidi, siis sellest soodustusest soovitakse loobuda. Talle pakuti aastast luba, kuid kas seda hiljem ka pikendatakse, ei ole kindel.
"Tore muidugi, kui inimesed on investeerinud üle 100 000 krooni kallimasse autosse, et linnaõhku puhtamana hoida. Ja kuna nad seda juba teinud on, siis on see lisakulutus nende endi asi. Parkimisesoodustuse võib iga kell ära võtta. Ja see on linn, mis ennast eriti roheliseks ja kultuuripealinnaks tahab nimetada?" pahandas vihje saatja.
Aripaev.ee järelpärimise peale vastas abilinnapea Jaanus Mutli, et soodustus võib tõepoolest kaduda. "Soodustuse andmisega on Tallinn propageerinud keskkonnasäästlike sõidukite suuremat kasutuselevõttu, et vähendada mootorsõidukite negatiivset mõju keskkonnale ja tõsta liiklejate keskkonnateadlikkust. Parkimissoodustuse kaotamise võimalust on kaalutud, kuna hübriidmootoriga sõidukitele väljastatud parkimislubade arv on aasta-aastalt kasvanud," ütles Mutli.
Mutli sõnul näitab see, et hübriidmootoriga autode populaarsus on tõusnud, mis viitab ka inimeste teadlikkus paranemisele. See oligi üks soodustuse andmise eesmärkidest.
"Lisaks on probleemiks kujunenud aasta-aastalt suurenev kesklinna parkimiskohtade defitsiit. Plaanime praegu jõus olevad soodustused kindlasti üle vaadata. Millisel kujul hakkavad tulevikus soodustused keskkonnasõbralikele autodele kehtima, selgub lähiajal," lisas abilinnapea.
Soodustuse kaotamist või muutmist Mutli kuidagi hübriidautode ostjate suhtes ebaausaks ei pea, kuna tema sõnul ei tohiks hübriidmootoriga sõiduki soetamise ainsaks kriteeriumiks olla parkimistasu vabastuse saamine, vaid ikka soov aidata kaasa puhtama elukeskkonna kujundamisele.
"Üldtuntud asjaolu hübriidmootoriga sõidukite soetamisel on selliste sõidukite kõrgem soetusmaksumus ning väiksem ktusekulu ehk väiksemad ekspluatatsioonikulud. Ebaaus oleks olukord, kus Tallinna vana- ja südalinnas oleksid suurem osa parkimiskohtadest hõivatud hübriidmootoriga sõidukite poolt ning teist liiki sõidukeid ei oleks seetõttu võimalik parkida," selgitas Mutli.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 30. jaanuari 2003 määrusele on hübriidmootoriga sõiduki parkijad parkimistasu maksmisest vabastatud. Hübriidsõiduki all mõistetakse osaliselt või täielikult elektrimootori jõul liikuvat sõidukit, mille kohta on tehtud vastav kanne sõiduki registreerimistunnistusele. Maksuvabastuse saamiseks tuleb esitada taotlus Tallinna Transpordiametile. Maksuvabastust tõendab transpordiameti poolt väljastatud vastav soodusluba.
27. märtsi seisuga on antud parkimissoodustus 140 hübriidmootoriga sõidukile.
Seotud lood
Läinud kuul Rootsis müüdud uutest autodest olid tervelt 15% hübriidautod, mis on kõigi aegade rekord.
Kõik need, kes Rootsis omale pärast 1.
aprilli keskkonnasõbraliku auto ostavad, saavad 10 000 Rootsi krooni (ligi 17
000 Eesti krooni) toetust, kirjutas Rootsi päevaleht Dagens Nyheter.
Roheliste partei juht Marek Strandberg
ütles aripaev.ee online-intervjuus, et tema sõidab halva ilmaga Honda
hübriidautoga.
Tallinna Linnavalitsusest tulevad teated
panevad tihti õlgu kehitama. Eks see ole vist sellise suurusega linna puhul
paratamatu. Imelikuks muutub asi aga siis, kui lühikese aja jooksul antakse
elanikele täiesti vastandlikke signaale.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.