Tallinna Linnavalitsusest tulevad teated
panevad tihti õlgu kehitama. Eks see ole vist sellise suurusega linna puhul
paratamatu. Imelikuks muutub asi aga siis, kui lühikese aja jooksul antakse
elanikele täiesti vastandlikke signaale.
Mäletatavasti algatas Tallinna linnapea Jüri Ratas eelmise aasta jaanuaris idee Euroopa Rohelise Pealinna tiitlist, mille saaks igal aastal Euroopas keskkonnahoiu alal kõige enam silma paistnud pealinn. Käesoleva aasta 26 märtsil raporteerib sama linnapea, et "idee leidis sooja vastukaja ning et seda hakati ka kohe ellu viima." Äärmiselt tore uudis ning kuuldatavasti koostab Euroopa Komisjoni rahvusvaheline töörühm juba Rohelise Pealinna ühisarusaamade memorandumit.
29. märtsi Äripäevast saame aga lugeda, et Tallinn kaalub hübriidauto ostjatele parkimissoodustuse kaotamist. Videtavalt olevat hübriidautosid juba liiga palju, kuigi samas nenditakse, et parkimissoodustus on antud vaid 140 hübriidmootoriga sõidukile.
Loomulikult neid kahte vastandlikku sõnumit tõlgendada nii, et Tallinna juhtidele meeldib pelgalt ideid genereerida ning Tallinn ei planeeri kandideerida Rohelise Pealinna tiitlile. Samas ei rahulda see tõdemus ilmselt tallinnlasi. Roheline Pealinn ei tähenda pelgalt mingit kogust parke ja haljasalasid, vaid lisaks ka suhtumist. Jalgrattaga liikumine on tore ja tervislik, ühistransport on vaieldamatult vajalik. Samas ei kao ka autod meie tänavatelt mitte kuskile, meeldigu see meile või mitte. Tarbimisharjumusi on võimalik muuta ning neid on võimalik ka suunata. Näiteid erinevatest maailma otsadest on palju. Võtame näiteks käesoleva aasta Oscarite tseremoonia. Sõnum sealt oli väga ühene- limusiinid ja suured maasturid on "OUT" ning trenditeadlik täht vurab Kodaki kinoteatri ette keskkonnasõbraliku hübriidi roolis.
Tulles tagasi Euroopasse meenub esmalt London. Südalinna sõit on seal juba mõnda aega tasuline ning see tasu on päris krõbe. Tasu maksmisest on vabastatud aga hübriidautod. Selliseid näiteid võib tuua erinevatest riikidest veelgi ja põhjus on tegelikult üks-õhu saastatus suurlinnades. Hübriidautod saastavad ümbritsevat keskkonda tavaautodest märgatavalt vähem ning see ongi põhjuseks, miks neile linnaliikluses soodustusi tehakse. Kas me võime väita, et Tallinna õhk on piisavalt puhas ning see ei ole meie probleem? Ilmselt mitte - autode hulk Tallinnas on suurenenud ja suureneb veelgi.
Siit tekib küsimus-milline on siis Tallinna Linnavalitsuse sõnum oma elanikele? Unustage keskkonnasäästlikus ja hübriidautod ning ostke omale maastur, kuna tänavad on meil niikuinii rohkem sellele sõidukitüübile sobivad?
Seotud lood
Tallinna linn võib peagi kaotada
hübriidautode parkimissoodustuse, sest linnaametnike sõnul on taolisi autosid
linnatänavatel ja seega ka soodustuse saajaid juba liiga palju.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.