Järgmisest nädalast hakkab Tallinna ja
Helsingi vahel liikuma uut tüüpi Tallinki kiire laeva Star, mis mahutab 1900
reisijat ja 450 autot, Viking Line toob samasuguse liinile järgmise aasta
jaanuaris.
Viking Line saab oma laevastikku samasuguse laeva, kuid sellel on veidi parem varustus. Tallink astub järgmise sammu tuleval kevadel, mil liinile tuuakse veel üks samasugune alus, kirjutas Soome majandusleht Kauppalehti.
Seega saab edaspidi Eestist Soome aastaringselt kiire laevaga, mille reis kestab vaid kaks tundi. Varem oli inimestel valida 4tunnise aeglase laeva ja tavaliste kiirlaevade vahel, mis jääolude tõttu talvel ei sõida.
Reisijate arv Tallinn-Helsingi liinil tõusis mõne aasta eest meeletult. Nüüd on tõus peatunud ja igal aastal sõidab liinil stabiilselt umbes kuus miljonit reisijat.
Tallinki-Silja müügi- ja turundusjuht Pekka Helin usub, et lisanduvad kiired laevad mõjutavad enim kiirlaevaliiklust ja sellega leiba teenivaid ettevõtteid. Tallink on ise juba asunud tegutsema, müües maha kolmest Autoexpressist kaks. Viimane müükase tõenäoliselt ära mais.
Helini sõnul kahekordistus kiirlaevade reisijate arv 1990ndate lõpust 2005. aastani, kuid eelmisel aastal oli näha juba suuremat langust. Helsingi ja Tallinna liinilt on juba viimaste aastatega lahkunud neli laeva, alles on veel seitse-kaheksa alust.
Tallinki turuosa Tallinna-Helsingi liinil on 49% ja Helin loodab, et see kasvab jätkuvalt.
Seotud lood
AS-i Tallink Grupp teatel alustab ettevõtte Aker
Yards`i Helsingi tehases ehitatav uue generatsiooni kiire reisilaev seoses
valmimise hilinemisega Tallinn-Helsingi liinil opereerimist alates 12. aprillist
algselt planeeritud 5. aprilli asemel.
1. aprillil ühtlustatakse Silja ja Tallinki
vanusepiirangud, mille kohaselt ei saa alla 21 aasta vanune noor üksinda Rootsi
reisida.
Tallink Grupi tütarettevõte Tallink High
Speed Line Ltd. ja Kreeka ettevõtte Reefer General Ship Management Co.
Inc. tütarettevõte Jaywick Shipping Co Ltd on sõlminud kokkuleppe, mille
kohaselt müüb Tallink High Speed Line Limited kiirlaeva Tallink AutoExpress
4.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.