• OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,07%5 996,86
  • DOW 30−0,52%44 064,04
  • Nasdaq 0,01%19 301,43
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,07%5 996,86
  • DOW 30−0,52%44 064,04
  • Nasdaq 0,01%19 301,43
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • 30.03.07, 11:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühte Maxima poodi siginesid rotid

Valdeku tänavas asuva poe püsiklient väitis, et nägi selle müügisaalis paksu rotti. Maxima Eesti OÜ ei ütle, et see pole üldse võimalik, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.
Nüüd juba "endine" püsiklient, artikli autori kolleeg ehk ka Den za Dnjom-i ajakirjanik Jekaterina Rodina seisis kassajärjekorras ning nägi mingit ostjate jalus sebivat looma. "Alguses arvasin, et mulle tundus," ütles Jekaterina. "Kuid rotti teise loomaga segi ajada pole võimalik!" Tema sõnul ennast nagu kodus tundev näriline ronis kassade vahele ning varjas end ühe kaubariiuli alla.
Maxima Eesti OÜ pressiesindaja Erkki Erilaid imestas, kui sai teada tema tööandja kaupluses lõbusalt elavast närilisest. Alguses eitas pressiesindaja täielikult selle looma elamise võimalikkust poes, kuid lõpuks ütles: "Ma ei räägi, et see pole üldse võimalik. Võib olla muidugi."
Ajakirjanikud kohtusid Erilaidiga kõne all olevas poes, lootes, et ta valgustab neid, kuidas on müügisaal kaitstud kutsumata külaliste eest, näitab ladu, abiruume. Kuid pressiesindaja oli endiselt napisõnaline. Tema sõnul kaitseb kauplust keeruline lõksude süsteem, mille eest vastutab selleks spetsiaalselt palgatud firma. Lõkse kontrollitakse igakuiselt, kuid siiani pole sinna sattunud ühtegi närijat.
Erilaid ei suutnud näidata ajakirjanikele ühtegi reklaamitud lõksu - ta polevat teadnud, kus need asuvad. Ta keeldus ka laoruumide näitamisest. "Meie poodides on kõik suurepärane," ütles Erilaid. "Rohkem ei saa ma teile midagi öelda."
Tervisekaitseinspektsiooni pressiesindaja Eli Lilles lükkas Erilaidi väite ümber, märkides, et Maxima Eesti OÜ-l pole kõik asjad korras. Tema sõnul laekus mullu VP Marketi kaubandusketi Eesti filiaalile (kauplused Maxima ja T-Market) umbes 20 avaldust, sel aastal - juba kuus. Suurem osa avaldustest on seotud hügieenireeglite rikkumisega, nt pole kliendid rahul sellega, et letil on õhtuti ja puhkepäeviti kasutamisaja ületanud kaup ning toidukaupu hoitakse valel temperatuuril. Kaebuste rohkus sundis Tervisekaitseinspektsiooni korraldama kontrollreidi, mille käigus selgus, et hügieenireegleid rikutakse suuremas osas kauplustest.
Kontrolli tulemusel koostati 36 ettekirjutust rikkumiste kõrvaldamiseks ning alustati 9 administratiivrikkumise menetlust. Lillese sõnul vestlesid inspektorid ka kaubandusketi juhtkonnaga, kuid see ei andnud soovituid tulemusi. "Kui toidukaupadega töötav ettevõte ei suuda tagada hügieeninormide täitmist, võib inspektsioon tühistada selle litsentsi, mis tähendab poe sulgemist," ütles Eli Lilles.
Ostjate kaebused ja Tervisekaitseinspektsiooni ettekirjutused ei takista Maxima Eesti OÜ-le kasumi teenimist. Maxima LT, UAB pressiesindaja Viktoria Jakubauskaite sõnul ületas Eestis töötavate kaupluste käive 2006. aastal 1,92 miljardi krooni, mis on 56% rohkem kui 2005. aastal. "Asjad lähevad nii hästi, et me plaanime aastal 2007 avada Eestis 17 uut kauplust," ütles Jakubauskaite.
Mis puutub probleemidesse Tervisekaitseinspektsiooniga, siis üritas Jakubauskaite ajakirjanikke veenda selles, et kompanii teeb kõik selleks, et reageerida laekunud märkustele maksimaalse kiirusega. "Ostja peab olema rahul teenindusega meie poodides, ta peab olema kindel, et meile tulles leiab kvaliteetseid kaupu," räägib ta. Artikli autor mainib loo lõpus, et külastas Maxima kauplusi ka Lätis ja Leedus, kuid müüjate jultumus ning mustus müügisaalides on omane pigem Eesti kauplustele. Millega on see erinevus põhjendatud - sellele küsimusele Jakubauskaitel vastust ei olnud.

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.07, 11:50
Naabri kaebus muutis Maxima poe detailplaneeringut
Rakvere linna tuleva Leedu kaupluseketi VP Market naaberkinnistu omaniku kaebuse peale muudeti hoone detailplaneeringut, sest pood oleks varjanud tema aknasse paistva valguse.
Uudised
  • 13.08.08, 19:26
Rotiliha - lahendus maailma toiduprobleemidele?
Bihari maakonnas Indias on pakutud välja kummaline lahendus maailma toiduprobleemidele – nimelt soovitati seal rotid ära süüa.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele