Algaval nädalal tõenäoliselt jätkub
Ekspress Grupi aktsia kallinemine, ütles Hansapanga aktsiaturgude osakonna
juhataja Lauri Lind reedel Äripäevale.
"Need, kes tahtsid Ekspress Grupist oma kasumi kiiresti kätte saada, need ka esimesel päeval müüsid. Sellepärast võib uuel nädalal hoopis edasist tõusu näha, sest müüjaid on olulisemalt vähemaks jäänud," lausus Lind.
Tema hinnangul oli esimesel päeval Ekspress Grupi aktsiate käive üllatavalt suur. "Selle emissiooni mahu juures äärmiselt aktiivne kauplemine. Kui hind jõudis pärast teist avamisoksjonit juba päris kõrgele, siis suures osas tuli ostuhuvi kohalikelt investoritelt ja müügihuvi väljaspoolt. Hinnatase jäi igati mõistlikuks. Esimese päeva tõus sellise ülemärkimise juures on normaalne. Ilmselt jäi neid huvilisi päris palju alles, kes ei saanud nii palju aktsiaid kui oleks tahtnud," rääkis Lind. "Ka suured tulid küll üle IPO-hinna ostma, kuid keegi ei olnud nõus kohe 20% rohkem maksma," lisas ta.
Linnu sõnade kohaselt ootab turg Ekspress Grupilt häid tulemusi. "Eriti just institutsionaalsed investorid, kes sellepärast siin esimestel päevadel ka eriti aktiivsed ei ole. Hinda liigutab lähemal ajal üldiselt ikkagi aktiivne jaeinvestor," lausus Lind.
Seotud lood
Suprema juhatuse esimees Peeter Saks
teatas, et Ekspress Grupi positiivse börsidebüüdi tagasid ettevõtte tuntus ja
juhtiv turupositsioon, tugev juhtkond ning head kasvuvõimalused Ida-Euroopas.
Kuigi Eesti Ekspressi peatoimetaja
asetäitja Sulev Vedleri nime Ekspress Grupi aktsionäride nimekirjast veel ei
leia, ilmub see sinna ilmselt peagi.
Ekspress Grupi aktsia esimesel
kauplemispäeval asusid hoolega tegutsema spekulandid, kes lükkasid aktsiahinna
hetkega tasemele, kus börs pidi kauplemise peatama.
Ekspress Grupi aktsiate kauplemise
avapäeval olid grupi börsiletuleku korraldanud Suprema Securitiese sõnul
aktiivsemad müüjad väiksemad institutsionaalsed investorid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.