Raplamaa firmad ei ole vastasseisust
Venemaaga väga suurt kahju saanud, kuid miilits nõuab autojuhtidelt rohkem
altkäemaksu.
Alu Veokist käib Venemaal iga nädal kümmekond veokit. Firmaomaniku Aivo Härmaste sõnul on Eesti-Vene vastasseisu tõttu tõusnud miilitsa nõutud altkäemaksud Baltikumi ja Poola veokitele. Samuti nõutakse parklates meie juhtidelt peatumise eest topelthinda, kirjutas Nädaline.
"Vene toll töötab samas rütmis edasi, ometi saaks meid seal kõige rohkem pitsitada," imestas Härmaste. Našistid üritasid Ivangorodis maanteed blokeerida, kuid Vene miilits peksis nad laiali. "Meie politsei on leebe nende kõrval," vahendas Härmaste oma autojuhi sõnu.
Probleeme on ka turvalisusega. "Trassi ääres loobitakse aeg-ajalt kividega," kirjeldas autovedudega tegeleva firma RMW omanik Taivo Kuusing. Sellepärast peatuvad RMW autod ainult relvastatud ja hästi valvatavates parklates.
Seotud lood
Vene miilits ajas laiali organisatsiooni
Naši tekitatud piiriblokaadi Ivangorodi juures ja autod saavad taas
takistamatult piiri ületada.
Severstaltransiga seotud raudteeärimees
Oleg Ossinovski ütles venekeelsele majandusuudiste portaalille dv.ee, et olukord
on tõesti väga keeruline ja tal tuleb töötajad sundpuhkusele saata.
Hiljuti läbiviidud Levada keskuse uuringust
selgub, et enim võtavad altkäemaksu lasteaiad ja 19% venemaalaste arvates on
nende tervishoiuministeerium kõige korrumpeerunum riigiasutus.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi
umbkaudseid andmeid arvestades kaotaks riik Venemaaga seotud kaubavedude
vähenemisel aasta jooksul umbes kolm miljardit krooni.
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.