Teisipäevases Äripäevas on tehtud hulk järeldusi, seejuures ka poliitilisi, aga aritmeetika nende järelduste tegemiseks ei klapi. Esmalt maksumaksja tulud ehk riigieelarve kaotused.
Neid on neli. Esiteks maksuvaba tulu suurendamine 2011. aastaks 3000 kroonini kuus.
Teiseks tulumaksu määra vähendamine 2011. aastaks senise seadusega võrreldes täiendavalt 18 protsendini.
Kolmandaks täiendava maksuvaba tulu kehtestamine alates esimesest lapsest.
Neljandaks metsamaterjali müügist saadud tulu vabastamine tulumaksust kindla suuruseni.
Maksuvaba tulu suurendamine jätab maksumaksjatele 2008. aastal kätte 357 miljonit krooni. 2011. aastal toovad maksuvaba tulu tõus ning tulumaksuprotsendi vähendus kokku aga juba 3,17 miljardit krooni.
Täiendav maksuvaba tulu alates esimesest lapsest mõjutab riigieelarvet ja maksumaksja rahakotti esimest korda aastal 2009, kui raha tuludeklaratsioonide alusel maksumaksjani jõuab. Selle tulemusena jääb maksumaksjale igal aastal kätte ühe miljardi krooni suurune summa. Metsamaterjali müügi mõju on ülalmainitud numbritega võrreldes piiratud.
Kokku mõjutavad mainitud muudatused riigieelarve kulude ja maksumaksjate tulude poolt nelja aasta jooksul 9,2 miljardi krooni võrra.
Nüüd riigieelarve tulud ehk maksumaksja kaotused. Sigarettide, alkoholi ja autokütuse aktsiiside tõus ning vastavalt Euroopa Liidu tavadele elektrienergia, põlevkiviõli ja maagaasi aktsiiside sisseviimine suurendab riigi tulude poolt kokku 2008. aastal 2,17 miljardi, 2009. aastal 1,55 miljardi, 2010 aastal 1,24 miljardi ja 2011 aastal 0,95 miljardi võrra.
Kokku suurenevad tulud järgmise nelja aasta jooksul aktsiiside kiirema rakendamise tõttu 5,9 miljardi võrra.
Lihtne aritmeetika näitab, et maksumaksja võidab järgmise nelja aastaga üle 3 miljardi krooni.
Poliitikast ka. Mulle jääb arusaamatuks, kuidas saab ühel ja samal ajal toetada Eesti jaoks kohustuslike aktsiisitõusude viimist ühele aastale eesmärgiga tuua euro nelja aasta pärast käegakatsutavasse kaugusesse (nagu soovitas oma 7. detsembri 2006. aasta juhtkirjas Äripäev) ning samal ajal olla nende varasema kehtestamise vastu.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.