Muhu ja mandri vahelise püsiühenduse
strateegilise keskkonnamõju hindamise (KSH) uuring läheb maksma eeldatust poole
rohkem ehk 17 miljonit krooni. Ainsana esitas hindamise läbiviimiseks pakkumise
konsortsium Ramboll Eesti AS ja Ramboll Danmark AS, kirjutas Meie Maa.
Maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsapi sõnul peaks veoste üle Suure väina perspektiivse korraldamise kava koos keskkonnamõjude hindamise aruandega valmis olema augustis 2008.
Uus uuring on täienduseks 2005. aastal läbi viidud Saaremaa püsiühenduse majandus- ja finantsanalüüsile.
Konsapi sõnul oli hanke eeldatav maksumus 8,5 miljonit krooni, kuigi uudisteagentuur BNS opereeris eile arvuga 3,5 miljonit.
“Eelmisel aastal, kui algatati kava koostamine ja KSH läbiviimine, tõesti hinnati selle maksumuseks 3,5 miljonit krooni,” rääkis Konsap. “Kuid pärast KSH-programmi avalikustamist ja selle heakskiitmist keskkonnaministeeriumi poolt hinnati kava ja KSH maksumuseks 8,5 miljonit krooni.”
Tema sõnul tehti KSH-programmi avalikustamise käigus hulgaliselt ettepanekuid püsiühenduse ja praamiliiklusega seotud keskkonnamõju põhjalikumaks käsitlemiseks ja täiendavate keskkonnaalaste uuringute lisamiseks KSH-programmi.
Kava koostamise ja selle elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamisega seotud kulud kaetakse maanteeameti eelarvest. Konsap tõdes, et püsiühenduse maksumus 2005. aasta hindades olnuks 2,5–3 miljonit krooni sõltuvalt selle tüübist ja asukohast. “Püsiühenduse maksumus muutub sarnaselt Eestis toimuvate ehitushindade muutustega,” lisas Konsap.
Seotud lood
Miljardeid kroone maksva Saaremaa
püsiühenduse suurimaks komistuskiviks võivad saada miljonid veelinnud, kes
parvedena kevadel ja sügisel läbi Suure väina lendavad.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.